• ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
  • کد خبر: 56955
  • readingTime: ۲ دقیقه
موثقی نیا

رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: باید بهره‌وری جامع در کشور محقق شود و همه ارکان جامعه باید با این روند فعالیت داشته باشند تا بتوان به موفقیت رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدرضا موثقی نیا، رئیس هیأت عامل ایمیدرو در آئین دهمین همایش جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و تبریک برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد: امیدواریم دکتر پزشکیان بتواند در راستای تقویت وضعیت اقتصادی در کشور کمک قابل توجهی داشته باشد.

وی با بیان اینکه بهره‌وری در زندگی نیاکان ما ریشه دارد، گفت: بهره‌وری موضوعی جدا از زندگی ما نیست، همه نوع بهره‌وری در همه سطوح قابل ارزیابی است و همه اینها در صورتی محقق می‌شود که همه ارکان یک مجموعه در این زمینه تلاش کنند چرا که هر بخش بسته به بخش دیگری است.

رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با بیان اینکه باید بهره‌وری جامع در کشور محقق شود، گفت: همه ارکان جامعه باید با این روند فعالیت داشته باشند تا بتوان به موفقیت رسید.

وی با بیان اینکه کشور ایران رتبه ۹ تولید سنگ آهن، رتبه ۵ تولید مس و ۶ تولید روی را در کارنامه دارد، اضافه کرد: در سال گذشته ۱۱۰ سنگ آهن، ۳۲ میلیون تن فولاد و ۲۰ میلیون تن محصولات فولادی داشتیم که آمار خوبی است.

رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: در برنامه هفتم ۱۳ درصد برای معادن و حدود ۸.۵ درصد برای صنایع رشد سالیانه برنامه ریزی شده و این در حالی است که ما امروز تا هفت درصد را در حوزه معادن داریم و برای رسیدن به برنامه هفتم باید شاخص‌های بهره‌وری را بالا ببریم و تلاش مضاعف و جهادی داشته باشیم.

وی افزود: برای دستیابی به این رشد برنامه‌ریزی کرده‌ایم، این امر با همکاری بخش خصوصی و دولتی محقق خواهد شد. اولین محور استفاده از فناوری‌های جدید است.

موثقی نیا اضافه کرد: رشد دانش پایه صادرات محور نیاز به برنامه جدید دارد، ما باید با همت دانشمندان و نخبگان به این فناوری دست یابیم.

وی با بیان اینکه طی سه سال در هر سال حدود ۵۰ همت عدم النفع در صنایع فولادی داشتیم، اضافه کرد: باید مصرف انرژی شامل آب، برق و گاز را بهینه انجام دهیم تا در سال جاری این شرایط تکرار نشود.

رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با بیان اینکه افزایش بهره‌وری نیروی انسانی در این زمینه بسیار مهم است، گفت: موضوع افزایش بهره‌وری نیروی انسانی به سایر موضوعات نیز مرتبط است، عزم همگانی در سلسله مراتب دولت و بخش خصوصی نیاز است تا با ایجاد قوانین مناسب نیروی انسانی را حفظ کنیم.

وی افزود: معدن ثروتی قابل ارائه در بازارهای جهانی است و از این رو باید در راستای تحقق رشد و توسعه در این بخش تلاش مضاعف داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =