پیشوایی

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: سال گذشته ۷۵ درصد از رشد اقتصادی کشور از طریق تقویت شاخص‌های بهره‌وری تأمین شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، میرسامان پیشوایی، رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران در همایش دهمین جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) اظهار کرد: معادن در مقطع کنونی یکی از مهم‌ترین شاخص‌های رشد اقتصادی هستند.

وی گفت: در پایان دولت سیزدهم هستیم، در شروع کار دولت با توجه به شرایط خاص با مشکلاتی مانند کرونا، کمبود کالاهای اساسی و… روبه‌رو بودیم اما طی سه سال فعالیت دولت ۶۴ دستور در حوزه بهره‌وری داریم که تقریباً بی سابقه است.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران فعال‌سازی کمیته‌های بهره‌وری دستگاهی را از اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم اعلام کرد و ادامه داد: همچنین توانمندی بیش از ۲ هزار نفر در حوزه بهره‌وری با آموزش و تبدیل شدن به نهاد صدور گواهینامه بین‌المللی بهره‌وری در دنیا از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ارتقای بهره‌وری در شرکت‌های دولتی را دنبال کردیم و برای همه شرکت‌های دولتی پاداش بهره‌وری داریم، گفت: این امر دستاوردهایی را داشت و همکاری خوبی را از سوی شرکت‌های دولتی داشتیم.

پیشوایی با بیان اینکه در دهه ۹۰ متوسط رشد اقتصادی کمتر از یک درصد و شاخص بهره‌وری عوامل تولید منفی هشت دهم درصد بود، اضافه کرد: در ابتدای دولت متوسط شاخص رشد تولید ۳.۵ درصد بود و ما بخش قابل توجهی از عقب ماندگی دهه ۹۰ را جبران کردیم ضمن اینکه در بهره‌وری سرمایه و نیروی کار نیز رشد ۳ درصدی داشتیم که ۷۵ درصد از رشد اقتصادی را از طریق تقویت شاخص‌های بهره‌وری تأمین کردیم.

وی تصریح کرد: در همین دوران ۳۷۰ همت درآمد کشور را اضافه کردیم که در نوع خود بی نظیر بود.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری با تاکید بر اینکه هوشمندسازی معادن باید مورد توجه باشد، اضافه کرد: برخی از معادن استان یزد در این زمینه ورود کرده‌اند اما برخی معادن نیز نسبت به هوشمندسازی همکاری نمی‌کنند و باید این امر تسهیل شود.

وی با بیان اینکه ایجاد انگیزه برای بهره‌وری امری ضروری است، گفت: باید در این زمینه برنامه‌ریزی و طرح‌های تشویقی اجرا شود.

پیشوایی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲.۳ درصد رشد شاخص بهره‌وری را داشتیم، اضافه کرد: در حوزه تشکیل سرمایه باید رشد داشته باشیم و از سویی نیز به تقویت نیروی انسانی بپردازیم چرا که خروج نیروی کار از حوزه معدن به نسبت ورودی بیشتر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =