رییس سازمان ثبت اسناد و املاک

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: از ابتدای تیرماه تا کنون ۵۰۰ هزار سند الکترونیک املاک صادر شده و برای املاک دولتی نیز در اسرع وقت سند الکترونیک صادر می‌شود.

به گزارش ایراسین، حسن بابایی در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه اموال و دارایی‌های ملی (سادا نوین) اظهار کرد: نسل سوم در بانک کاداستر دولتی مبتنی بر توصیف زمانی است. در این سامانه لایه‌هایی مشاهده می‌شود اما در کاداستر نسل سوم لازم است تا حفاظت از اراضی ملی، منابع و جنگل‌ها مدنظر قرار گیرد و برای این سامانه تعریف شود.

وی افزود: به طور مثال باید آخرین وضعیت جنگل‌های شمال را بدانیم و هر ماه این وضعیت را با هم مقایسه کنیم. نکته دیگر استناد پذیری و پایش داده‌ها به صورت برخط است. پیشنهاد این است که مخزن اسناد الکترونیک تعریف شود.

بابایی اعلام کرد: از اول تیر ۵۰۰ هزار سند الکترونیک صادر شده و اسناد دولتی را در اسرع وقت به اسناد الکترونیک تبدیل می‌شود تا تبادل داده‌ها بهتر شود. در بحث اراضی و املاک هیچ گونه محدودیتی نداریم و این آمادگی وجود دارد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک در برخی از پهنه‌ها نیازمند اقدام جدی هستیم. در خصوص املاک آموزش و پرورش با وجود جلساتی که برگزار و تاکید شد آمادگی داریم به صورت آنلاین عملیات مستندسازی را انجام دهیم، متأسفانه شاهدیم که املاک این وزارتخانه مستندسازی نشده است. تبادل سرویس با سامانه املاک و اسناد نیز باید صورت گیرد. می‌توانیم از سکوی کاتب برای تبادل اطلاعات و ایجاد وب سرویس استفاده کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =