• ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲
  • کد خبر: 57094
  • readingTime: ۱ دقیقه
چمران

رئیس شورای شهر تهران از ارسال طرحی از سوی شورای عالی استان‌ها جهت افزایش زمان شورای ششم از ۴ سال به ۷ سال خبر داد.

به گزارش ایراسین، مهدی چمران اظهار کرد: در ابتدای جلسه امروز گزارش خزانه‌دار شورای شهر تهران مربوط به اسفندماه سال ۱۴۰۲ و در ادامه فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ ارائه خواهد شد.

وی افزود: اصلاحیه حق‌الزحمه کارشناسانی که در کمیسیون‌های مربوط به شورای شهر تهران شرکت می‌کنند از دیگر دستور جلسات شورای شهر تهران است و این در حالی است که هفت الی هشت سال است که حق‌الزحمه این کارشناسان تغییری پیدا نکرده و اخیراً وزارت کشور بخشنامه‌ای را ابلاغ کرده است و مبنای تصمیم‌گیری ما این بخشنامه خواهد بود.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: بررسی حسابرسی مناطق شورای شهر تهران از دیگر دستور جلسه شورای شهر تهران خواهد بود به طوری که حسابرسی شرکت‌ها و سازمان‌ها به پایان رسید و امروز حسابرسی منطقه ۱۶ مربوط به سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در ادامه نیز به حسابرسی شرکت شهربان و حریم‌بان در سال ۱۴۰۲ خواهیم پرداخت.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت قرارداد چین و تأیید آن از سوی فرمانداری تهران تصریح کرد: ابهامات و سؤالاتی درباره این قرارداد وجود دارد که فرمانداری از ما مدارک و مستنداتی را خواسته بود که این مستندات و مدارک از شهرداری اخذ و به فرمانداری ارسال شده است و هفته گذشته تمام این مدارک و مستندات بررسی و در نهایت به تأیید فرمانداری تهران قرار گرفت و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

چمران همچنین در ارتباط با هفت ساله شدن شورای ششم گفت: این موضوع درخواست شوراهای سراسر کشور است و قرار است در قالب طرحی از سوی شورای عالی استان‌ها به مجلس شورای اسلامی ارسال شود و در صورت تأیید مجلس شورای ششم در سراسر کشور، هفت ساله خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: البته این مسئله در گذشته نیز اتفاق افتاده است به طوری که در یکی از ادوار شوراها زمان آن از ۴ سال به ۶ سال اضافه شد.

بر اساس گزارش تسنیم، وی اضافه کرد: در جلسه آینده شورای عالی استان‌ها قرار است موضوع ۷ ساله شدن شوراها مطرح و به مجلس ارسال شود و بنا بر هماهنگی‌های صورت گرفته، خارج از نوبت در مجلس بررسی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =