• ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
  • کد خبر: 57109
  • readingTime: ۱ دقیقه
هوش مصنوعی

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: هوش مصنوعی از علم‌هایی است که در سال‌های آینده بسیاری از کارهای عادی و روزانه ما را انجام خواهد داد و عملاً از آن استفاده خواهیم کرد؛ علم هرکجا که باشد ایرانیان آن را به دست گرفته و از استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی هوش مصنوعی رسانه ویژه دانش‌آموز خبرنگاران اصفهان اظهار داشت: خداوند سبحان انسان را طوری آفریده است که بتواند موضوعات بسیاری را بیاموزد و از این طریق به رشد و شکوفایی خیره‌کننده‌ای برسد.

وی افزود: هوش مصنوعی از هوش طبیعی انسان بهره گرفته است و انسان‌ها می‌توانند مشکلات را حل و مجهولات را به معلومات تبدیل کنند؛ انسان‌ها با بقیه موجودات تفاوت‌هایی دارند و یکی از این تفاوت‌ها فکر و اندیشه و عقل است و آنها به‌عنوان وجه ممیزه انسان بر حیوان قرار داده است تا از آن به‌خوبی استفاده کنند.

ابراهیمی ادامه داد: اگر از عقل خود خوب استفاده کنیم، در راه و مسیر خداوند حرکت کرده‌ایم و اگر از آن به‌خوبی استفاده نکنیم؛ کفر نعمت کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با توجه ادامه داد: یکی از توصیه‌های مؤکد اسلام این است که مسلمانان با علم روز پیش روند و علم در هر مکانی بود برای یادگیری آن مشتاق باشند.

وی ضمن بیان اینکه، علم اگر به ثریا برود، مردمانی از پارس آن را به زیر می‌کشند افزود: مفهوم این جمله این است که علم هرکجا که باشد ایرانیان آن را به دست گرفته و از استفاده می‌کنند و بحمدالله به همین دلیل ایرانیان دانشمندان زیادی را تربیت کرده‌اند؛ حتی دانشمندانی که در کشور ما نیستند اما باعث افتخار ایران هستند.

وی تصریح کرد: هوش مصنوعی از علم‌هایی است که در سال‌های آینده بسیاری از کارهای عادی و روزانه ما را انجام خواهد داد و عملاً از آن استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: آگاهی نسبت به آن چیزی که قرار است ما از آن استفاده کنیم یک نتیجه مهم دارد و ما از آن نتیجه خیلی استفاده‌های خوبی می‌کنیم و اگر متوجه شدیم چگونه باید با یک علم جدید برخورد کرد و نسبت به آن آگاهی پیدا کردیم، متوجه می‌شویم چگونه می‌توانیم از آن بهترین استفاده را داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =