• ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۰
  • کد خبر: 57772
  • readingTime: ۲ دقیقه
آیفون 15

آیفون ۱۴ و ۱۵ رجیستر نشدند و بنا بر اطلاعیه‌های مختلف از اتحادیه‌ها فروش این موبایل‌های هوشمند مشمول قانون کالای قاچاق است ولی افراد مختلفی این دو موبایل هوشمند را خریدند. امروز پس از ۲ سال دارندگان این آیفون‌ها برای فروش محصولات خود به مشکل برخوردند زیرا با وجود ارائه تخفیف‌های چند ده میلیونی نیز کسی حاضر به خرید این موبایل‌ها نیست.

به گزارش خبرنگار ایراسین، خانواده آیفون ۱۳ آخرین نسل از موبایل‌های هوشمند اپل در سامانه رجیستری بود و نسل ۱۴ و ۱۵ رجیستر نشد. ضمن اینکه برخلاف شایعات هنوز برنامه‌ای برای رجیستری نسل ۱۶ آیفون وجود ندارد. دبیر انجمن واردکنندگان موبایل و مسئولان اتحادیه‌های استانی و کشوری بارها اعلام کرده‌اند فروش نسل ۱۴ و ۱۵ آیفون قانونی نیست ولی تعدادی از موبایل‌فروشان سطح شهر یا فروشگاه‌های فضای مجازی هم‌زمان با عرضه‌های جهانی فروش آیفون ۱۴ و ۱۵ را انجام دادند. خریداران نیز یا با خوش‌خیالی نسبت به احتمال رجیستر شدن این موبایل‌ها و یا با وعده‌های مختلفی برای دور زدن رجیستری این نسل از محصولات اپل را خریدند و بسیاری از آنها اگر چه پشیمان هستند ولی چاره‌ای ندارند.

اعضای مختلف خانواده آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ در بازار عرضه شدند و لوازم جانبی متنوعی برای آنها وجود دارد ولی فروش نمونه دست‌دوم آنها در بازار راحت نیست و شاید حتی غیرممکن به نظر می‌رسد. یک موبایل فروش در میدان احمدآباد دراین‌باره به خبرنگار ایراسین گفت: نمونه دست‌دوم آیفون خیلی راحت خرید و فروش می‌شود ولی آیفون ۱۴ و ۱۵ را هرچقدر زیر قیمت بدهند هم نمی‌خریم. بسیاری از خریداران خانواده آیفون ۱۴ و ۱۵ به دنبال مشتری برای فروش موبایل‌های خود هستند ولی قیمت پیشنهادی خریداران پایین است. مجید محمدی یکی از موبایل‌فروشان خیابان فردوسی دراین‌باره گفت: ما وقتی آیفون ۱۴ و ۱۵ می‌فروشیم به مشتری می‌گوئیم صاحب اول و آخر این موبایل شما هستید.

بازار آیفون‌های دست‌دوم در اصفهان داغ است و فروش مدل‌های قبل ۱۳ به سرعت انجام می‌شود. محمدی دراین‌باره گفت: آیفون در بازار موبایل یعنی پول نقد، شما هر مدل آیفونی بیاورید پول نقد می‌گیرید به جز ۱۴ و ۱۵ که باید خواهان داشته باشند. بررسی‌ها نشان می‌دهد خرید و فروش آیفون‌های قدیمی که از پشتیبانی اپل خارج شده‌اند نیز در بازار به راحتی انجام می‌شود ولی خرید و فروش آیفون ۱۴ و ۱۵ کار ساده‌ای نیست.

جوان سی و چند ساله‌ای که برای فروش آیفون ۱۴ پرومکس خود به بازار خیابان فردوسی مراجعه کرده بود در این باره گفت: زمان خرید همه با خوش‌بینی می‌گفتند به زودی رجیستر می‌شود ولی ۲ سال گذشت و رجیستر نشد، راه‌های دور زدن رجیستری هم یک روز جواب می‌دهد و یک روز خیر، بارها در مواقع ضروری ارتباط موبایل قطع شده‌است. افراد زیادی به ویژه در شبکه‌های اجتماعی مدعی‌اند با دریافت هزینه راه‌هایی برای دور زدن رجیستری آیفون ۱۴ و ۱۵ ارائه می‌دهند ولی تجربه نشان داده این راه‌ها برای مدت زمان کوتاهی مشکل را حل خواهد کرد. این جوان ادامه‌داد: حالا که برای فروش آمده‌ام چون می‌دانند من مجبور هستم و این موبایل آنتن ندارد، زیر قیمت پیشنهاد می‌دهند. اکنون در پلت‌فرم‌های آنلاین برخی آیفون ۱۴ پرومکس را تا ۲۰ میلیون تومان کمتر از قیمت واقعی برای فروش آگهی کرده‌اند ولی با وجود این تخفیف سنگین نیز مشتری ندارند. اکنون بازار دست‌دوم آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ از همیشه خلوت‌تر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =