ورق گالوانیزه

هفته اول مردادماه ۱۰۲۹۸۲ تن ورق فولادی در بورس کالا عرضه شد و ۳۲ درصد از این مقدار مورد معامله قرار گرفت. بسیاری از فولادسازان حتی موفق به فروش ۵ درصد از حجم محصولات خود نشدند. برای مثال مجتمع فولاد گیلان از ۱۰۹۶۲ تن ورق گرم تنها موفق به فروش ۱۲۶ تن شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، معاملات ورق‌های فولادی در هفته اول تیرماه کم تقاضا آغاز شد. در هفته‌های گذشته بیش از ۵۰ درصد از ورق‌های فولادی عرضه شده در بورس کالا مورد معامله قرار نمی‌گرفت، در هفته اول مردادماه نیز نسبت معامله به عرضه پایین بود و در مواردی حتی ۱ درصد ورق‌های فولادی عرضه شده در بورس کالا نیز معامله نشد.

هفته اول مردادماه ۱۰۲۹۸۲ تن ورق فولادی در بورس کالا عرضه شد، برای این مقدار ۵۹۶۶۶ تن تقاضا وجود داشت و در نهایت کمتر از ۳۲ درصد از حجم عرضه یعنی ۳۲۸۸۶ تن از ورق‌های فولادی مورد معامله قرار گرفت. ریز معاملات این هفته به قرار جدول زیر است:

ورق‌های فولادی

عرضه کننده

عرضه (تن)

تقاضا (تن)

معامله (تن)

متوسط قیمت هر کیلوگرم (ریال)

ورق سرد B

فولاد غرب آسیا

۵۰۰۰

۴۵۰

۴۵۰

۳۷۶۱۱۴

ورق گرم

فولاد خرم آباد

۱۱۰۰۰

۱۰۰

۱۰۰

۲۹۹۰۰۰

ورق رنگی

صنایع هفت الماس

۲۰۰۰

۶۰۰

۶۰۰

۴۶۷۵۰۰

ورق قله اندود

صنایع فولاد توان آور آسیا

۳۰۰۰

۴۰۰

۴۰۰

۶۶۷۰۰۰

ورق گالوانیزه G

فولاد دشتستان

۲۰۰۰

۵۰

۵۰

۴۳۱۶۱۸

ورق گالوانیزه G

مجتمع فولادی روی اندود کاوه

۱۴۰۰

۲۰۰

۲۰۰

۴۱۰۰۰۰

ورق گالوانیزه G

فولاد امیرکبیر کاشان

۳۵۰۰

۳۵۵۰

۳۵۰۰

۴۳۹۰۶۳

ورق گالوانیزه G

فولاد تاراز چهارمحال

۳۰۰۰

۲۸۵۰

۲۸۵۰

۴۳۸۳۰۷

ورق گالوانیزه G

ورق خودروی چهارمحال بختیاری

۱۰۰۰

۱۵۵۰

۱۰۰۰

۴۴۲۹۹۹

ورق گالوانیزه G

صنایع هفت الماس

۲۰۰۰

۵۰

۵۰

۴۳۱۹۲۰

ورق گرم

مجتمع فولاد گیلان

۱۰۹۶۲

۱۲۶

۱۲۶

۳۱۵۰۰۰

ورق سرد B

صنایع هفت الماس

۴۰۰۰

۹۰۰

۹۰۰

۳۷۶۱۱۴

ورق گرم خودرو

فولاد مبارکه اصفهان

۱۸۰۴۰

۲۷۱۷۰

۹۹۰

۳۷۳۱۴۳

ورق گرم نورد کاران

فولاد مبارکه اصفهان

۳۶۰۸۰

۲۱۶۷۰

۲۱۶۷۰

۳۲۱۵۴۱

تنها در دو معامله تمام ورق‌های فولادی عرضه شده، مورد معامله قرار گرفت. در معامله اول فولاد امیرکبیر کاشان ۳۵۰۰ تن ورق گالوانیزه G در بورس کالا عرضه کرد و تمام این مقدار فروش رفت. در معامله دوم نیز ورق خودروی چهارمحال بختیاری ۱۰۰ تن ورق گالوانیزه G عرضه کرد و تمام این مقدار معامله شد. بسیاری از فولادسازان برای فروش ورق گالوانیزه G به مشکل برخوردند. برای مثال صنایع هفت الماس تنها ۲.۵ درصد از ورق گالوانیزه G خود را به فروش رساند.

درصد معاملات در بسیاری از ردیف‌ها کمتر از ۱ درصد بود. برای مثال فولاد خرم‌آباد ۱۱ هزار تن ورق گرم در بورس کالا عرضه کرد و تنها ۱۰۰ تن برابر با ۰.۹ درصد مورد معامله قرار گرفت. در معامله دیگر مجتمع فولاد گیلان ۱۰۹۶۲ تن ورق گرم عرضه کرد ولی فقط ۱۲۶ تن معادل ۱.۱ درصد از کل عرضه به فروش رسید. رکود حاکم بر معاملات دلیلی شد تا بسیاری از فولادسازان برای فروش ورق‌های فولادی خود به مشکل برخورد کنند. با این حال سنگین‌ترین معامله هفته توسط فولاد مبارکه اصفهان انجام شد. این شرکت ۳۶۰۸۰ تن ورق گرم نورد کاران عرضه کرد و ۲۱۶۷۰ تن از این مقدار به فروش رسید.

معاملات ورق‌های فولادی در بورس کالا در کم تقاضاترین حالت طی ماه‌های گذشته دنبال می‌شود. فعالان بازار انتظار دارند تقاضا برای ورق‌های فولادی با نزدیک شدن به نیمه دوم تابستان افزایش پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =