حواشی المپیک 2024

هنوز به افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس نرسیده‌ایم که اخبار حاشیه‌ای در کشور فرانسه در رسانه‌ها بازتاب فراوانی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، فرانسه ۴۰۰ میلیون یورو برای عملیات امنیتی گسترده هزینه کرده و المپیک پاریس ۲۰۲۴ با ۷۵۰۰۰ نیروی پلیس، مأموران امنیتی، سربازان فرانسوی، سیستم‌های موشکی و پادگان‌های جنگی در روز جمعه رسماً آغاز می‌شود. تیم‌های قدرتمند امنیتی در سرتاسر پایتخت فرانسه مستقر شده‌اند تا جلوی هر تهدیدی برای بازی‌ها را بگیرند. یکی از بزرگ‌ترین دلایل چنین عملیات امنیتی گسترده‌ای، احتمال حمله تروریستی در مراسم افتتاحیه است. جرالد دارمنین، وزیر کشور فرانسه، پیش از این گفته بود که تهدید تروریستی همچنان بالاست و مقامات باید هر لحظه هوشیار باشند.

روز جمعه ۳۵۰ هزار تماشاگر به علاوه دیپلمات‌های بین‌المللی و سلبریتی‌ها برای تماشای افتتاحیه تاریخی در امتداد رودخانه سن جمع می‌شوند و جرالد و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و کارشناسان امنیتی به مردم اطمینان داده‌اند که امنیت بازی‌ها بالا خواهد بود و مأموران امنیتی و مقامات با نهایت توان و هوشیاری با هر تهدیدی مقابله خواهند کرد.

پاریس با استقرار سربازان در کنار موشک‌های زمین به هوا، برای احتمال ترور آماده شده است. سامانه‌های تسلیحاتی شامل ۱۲ واحد موشکی کوتاه برد نسل جدید کروتال است. در ماه مارس فاش شد که مقامات فرانسوی تعدادی سیستم کروتال را از نیروی هوایی یونان درخواست کرده بودند. موشک‌های مورد استفاده حدود هفت مایل برد دارند و می‌توانند هدف را با سرعت ۳.۵ ماخ، سه و نیم برابر سرعت صوت، در مسیر متوقف کنند. این نیروگاه‌های دفاعی توسط فرانسه به طور خاص برای محافظت از مناطق در برابر تهدیدات هوایی طراحی شده‌اند.

حواشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس قبل از افتتاحیه/ از هزینه سنگین برای امنیت تا اعتصاب در هتل‌ها

حواشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس قبل از افتتاحیه/ از هزینه سنگین برای امنیت تا اعتصاب در هتل‌ها

اعتصاب در هتل‌ها

کمیته بین‌المللی المپیک به شدت برای برگزاری بازی‌ها در فرانسه تحت فشار قرار گرفته است. خطر حمله تروریستی و سایبری، پاکیزگی و ایمنی رودخانه سن برای مسابقات، شلاق زدن وحشیانه یکی از سوارکارها به اسبش و وایرال شدن ویدئو و محروم شدن او از مسابقات نگرانی‌های زیادی را برای برگزارکنندگان ایجاد کرده است. پیش از آغاز المپیک، برگزارکنندگان از اعتصاب کارگران فرانسوی نگران بودند و حالا به نظر می‌رسد که از هرچه می‌ترسیدند به سرشان آمده و کارکنان هتل مجللی که محل اقامت اعضای کمیته بین‌المللی المپیک است، در آستانه افتتاحیه رسمی المپیک دست از کار کشیدند.

ویدئوی اعتصاب کارکنان هتل که توسط گروه اتحادیه فرانسوی Ud Cgt Paris در X منتشر شده، ۱۱ کارمند را نشان می‌دهد که در دو طرف راهروی هتل صف کشیده‌اند و در حالی که پرچم و بنر در دست دارند شعار Rendez-nous le treizieme mois (به معنی: ماه سیزدهم را به ما برگردانید! که اشاره به پاداش حقوق است) سر می‌دهند.

روی بنرها نوشته: «قراردادهای ما را دست‌کاری کردید»، «ماه سیزدهم نه، المپیک هم نه»، «دارایی اجتماعی ما را به ما پس بدهید»، «هتل لوکس، دستمزد فقیرانه».

به گزارش نشریه سان، گروه اتحادیه Ud Gct Paris دلیل این اعتصاب را اینگونه توضیح داد: «منتظریم کارگران جهان روش فرانسوی ما برای اعتصاب را کشف کنند. کارگران هتل مجلل محل اقامت کمیته بین‌المللی المپیک در پاریس امروز برای افزایش حقوق دست به اعتصاب زدند. رئیس هتل در سال ۲۰۲۴ مبلغ ۹.۵ میلیون یورو سود سهام به سهامداران داد، و هفت سال است که حقوق‌ها را افزایش نداده است. کمیته بین‌المللی المپیک ۲۲ میلیون یورو برای اقامت در هتل در طول بازی‌های المپیک پاریس می‌پردازد. ۲۲ میلیون یورو، و صفر یورو به کارگران، همه پول‌ها برای مالکان. مذاکرات پیرامون حقوق در ماه ژوئن با اتحادیه ما CGT شروع شد. متأسفانه رئیس نمی‌خواهد به حرف کارگران گوش دهد. بنابراین امروز پس از پنجمین جلسه مذاکره که دیروز برگزار شد، آشپزها، پیشخدمت‌ها، تکنسین‌ها و غیره تصمیم گرفتند اعتصاب کنند. آنها کاملاً حق دارند که این کار را انجام بدهند، و هتل نباید جلوی مذاکرات را بگیرد. ما فقط کارگران و اتحادیه‌های فرانسوی هستیم که سعی می‌کنیم با کارگران و اتحادیه‌های کارگری در سراسر جهان صحبت کنیم.»

حواشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس قبل از افتتاحیه/ از هزینه سنگین برای امنیت تا اعتصاب در هتل‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =