یزدیان

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو در بحث تعهدات خود نسبت به تأمین آب شرب استان در سال‌های گذشته به خوبی عمل نکرده و سامانه دوم آبرسانی به شهر اصفهان چندین سال است که به بهره برداری نرسیده و تکمیل آن می‌تواند به رفع مشکل افت فشار آب استان کمک کند.

حامد یزدیان در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به افت فشار آب آشامیدنی و قطعی آب در اصفهان اظهار کرد: مشکل آب شرب و قطعی آب در مناطق مختلف اصفهان یک مسئله جدی است که در خصوص علل آن باید به نکاتی اشاره داشت.

وی افزود: وزارت نیرو در بحث تعهدات خود نسبت به تأمین آب شرب در سال‌های گذشته به خوبی عمل نکرده و سامانه دوم آبرسانی به شهر اصفهان چندین سال است که به بهره برداری نرسیده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: هرچند که طی یکی دو سال گذشته اقداماتی در این زمینه انجام شده و بخشی از آن وارد مدار شده است اما همچنان با نقطه مطلوب فاصله دارد و متأسفانه این طرح ردیف ملی ندارد.

وی با بیان اینکه آب شرب مردم اصفهان و استان‌های مجاور به این طرح وابسته است، گفت: شایسته نیست که این مردم از آب آشامیدنی محروم باشند و تأمین اعتبارات طرح‌های آبرسانی از بودجه‌های ملی یک نیاز جدی است.

یزدیان ادامه داد: ما اگر اصرار داریم که طرح‌های تأمین آب برای حوزه‌های زاینده رود اجرایی شود به این دلیل است که بخش کشاورزی، محیط زیست و حتی صنعت این استان دچار آسیب جدی شده است و متأسفانه گوش شنوایی نیز برای این موضوع و بحران در سطح ملی وجود ندارد.

وی معتقد است که شایسته نیست که در مرکز شهر اصفهان مجبور باشیم با تانکر آبرسانی انجام شود و متأسفانه برچسب استان برخوردار هم بر اصفهان زده می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی مهاجرپذیری را از دیگر موضوعاتی برشمرد که در کمبود آب شرب استان مؤثر و مطرح است و افزود: این لجام‌گسیختگی مهاجرت به اصفهان باید کنترل شود که در بحث اتباع از حد نرمال نیز ورود آنها بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: آزمون‌های مختلف استخدامی که برگزار می‌شود ضریب بومی برای اصفهان ندارد و از استان‌های مختلف در ادارات اصفهان استخدام می‌شوند و در واقع ظرفیت‌ها توسط افراد غیر بومی تکمیل می‌شود.

یزدیان این اقدام را مساوی با نارضایتی شهروندان اصفهانی و خدشه دار شدن روند اشتغال در استان دانست و افزود: در این صورت نیاز به آب و برق و فشارهای مختلف بر کل استان افزایش پیدا می‌کند و باید مدیریت شود.

وی گفت: انتقال آب به استان اصفهان تأثیر جدی بر تأمین آب شرب ندارد و مشکل اصلی شبکه‌های آبرسانی است که پاسخگوی تأمین آب اصفهان نیستند و نیاز به تکمیل سامانه دوم آبرسانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =