ندا حافظ

ندا حافظ شمشیرباز مصری با شکست حریفش در المپیک همه را شگفت‌زده کرد برای این که هنگام این برد او ۷ ماهه حامله بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، ندا حافظ در حالی وارد المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد که ۷ ماهه باردار بود. این شمشیرباز مصری ۲۶ ساله در اولین مسابقه خود در سابر انفرادی زنان، الیزابت تارتاکوفسکی از ایالات متحده را با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ شکست داد و در دور بعدی از حریف اهل کره جنوبی «جئون هایونگ» با نتیجه ۱۵ بر ۷ شکست خورد و به مرحله یک‌چهارم نهایی المپیک پاریس نرسید.

حافظ در اینستاگرامش نوشت: «به نظر می‌رسید که دو بازیکن روی سکو هستند، اما در واقع سه نفر بودند! من، رقیبم، و بچه کوچکم که هنوز به دنیا نیامده!» حافظ سومین حضورش در المپیک را تجربه کرد و اعلام کرد: «غرور وجودم را پر کرده است.» او در ادامه نوشت: «من و کودکم در چالش‌ها سهیم بودیم، چه فیزیکی و چه احساسی. بارداری به خودی خود سخت است، اما تلاش برای حفظ تعادل بین زندگی و ورزش بسیار دشوار بود، هرچند ارزشش را داشت. من خوش‌شانس هستم که اعتماد و حمایت شوهرم ابراهیم ایهاب و خانواده‌ام را داشتم تا بتوانم تا اینجا پیش بروم. این المپیک خاص و متفاوت بود. سه حضور در المپیک اما این بار با حمل یک المپیکی کوچک!»

مادران ورزشکار زیادی در المپیک پاریس ۲۰۲۴ شرکت کرده‌اند، به طوری که دهکده المپیک برای اولین بار دارای یک مهدکودک است و بسیاری از کشورها از بازی‌ها برای برجسته کردن تلاش‌های همه زنان در تیم‌های خود استفاده کرده‌اند.

اتفاق باورنکردنی در المپیک؛ شمشیرباز باردار جشن پیروزی گرفت

هلن گلاور، قایقران زن شماره ۱ جهان و قهرمان دو دوره المپیک، گفت که این بازی‌ها باعث تغییر نگرش‌ها نسبت به مادرانی که در بالاترین سطح رقابت می‌کنند می‌شود، اما پدرانی که فرزند دارند آن‌قدرها تفاوتی حس نمی‌کنند.
گلاور که سه فرزند دارد و سال گذشته بازنشستگی را کنار گذاشت تا در پاریس به رقابت بپردازد، در مورد مشکلات مادران صحبت کرد. او به رادیو تایمز گفت: «بسیاری از مردان در تیم بریتانیا بچه دارند ولی در موردش صحبت نمی‌شود زیرا چیزی تغییر نمی‌کند. و این‌طور انتظار می‌رود که حرفه آنها طولانی‌تر از حرفه زنان باشد. اما خوشبختانه بزرگترین نکته در مورد این بازی‌ها این است که زنان زیادی بعد از بچه‌دار شدن در این مسابقات شرکت می‌کنند.»
گلاور در المپیک ۲۰۲۱ توکیو اولین مادری بود که به تیم قایقرانی بریتانیای کبیر راه یافت و ۱۸ ماه پس از به دنیا آوردن دوقلوهایش در المپیک مسابقه داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =