رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مهاجرت فعالان حوزه بهداشت و درمان را زنگ خطر دانست و از مهاجرت سالانه قریب به ۱۰ هزار نفر از فعالان جامعه پزشکی خبر داد.

به گزارش ایراسین، حسینعلی شهریاری گفت: در سه سال گذشته بر اساس آمار و اطلاعات موجود، سالانه ۱۰ هزار نفر از فعالان حوزه بهداشت و درمان، از داروساز تا پرستار و دکترهای علمی، متخصصی و فوق تخصص و غیره از کشور خارج می‌شوند که عمده آنها به دلایل وضعیت اقتصادی و عدم رضایتمندی اقدام به این کار می‌کنند.

وی تصریح کرد: فعالان حوزه بهداشت و درمان با گرفتن گواهینامه «گود ایتندینگ» به راحتی اقدام به مهاجرت می‌کنند و کسی که میزان تعهد خدمتش را در کشور انجام داده باشد، مشکلی برای مهاجرت ندارد و کسی نیز نمی‌تواند مانع از اقدامش برای خروج از کشور شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: میزان مهاجرت در سال‌های اخیر به حدود ۱۲ هزار نفر افزایش پیدا کرده که این آمار خود زنگ خطری برای حوزه بهداشت و درمان و در کل سلامت مردم جامعه است.

وی بیان کرد: در گذشته مهاجرت این گروه به راحتی نبود ولی در حال حاضر در خارج از کشور فرش قرمز برای فعالان این حوزه پهن و پزشکان بعد از مهاجرت به راحتی به طبابت و سایر افراد نیز حوزه تخصصی خود به فعالیت می‌پردازند و مشکلی نخواهند داشت.

شهریاری ابراز افزود: دولت چهاردهم باید برنامه‌های ویژه ای در این حوزه اجرا کند تا ضمن حمایت از فعالان حوزه بهداشت و درمان، از مهاجرت این قشر نیز کاسته شود.

بر اساس گزارش تسنیم، وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در حوزه شیر خشک و دارو مشکلاتی در کشور وجود دارد و با ارز ۴۵ هزار تومانی خرید تجهیزات برای بخش دولتی و بخش خصوصی خیلی دشوار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =