باید و نبایدهای المپیک

المپیک ۲۰۲۴ پاریس امشب تمام می‌شود ولی هنوز خیلی‌ها از برخی قوانین عجیب و غریب بزرگترین رویداد ورزشی جهان خبر ندارند. این مطلب را بخوانید تا با برخی از جالب‌ترین قوانین این رویداد بزرگ آشنا شوید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، المپیک قوانین خاصی دارد و از برخی جهات مشابه سایر رقابت‌های بزرگ نیست. مثلاً در المپیک بسکتبالیست‌ها نمی‌توانند از حلقه بسکتبال آویزان شوند. این کار برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی بسکتبالیست و خسارت دیدن تجهیزات ورزشی است. بوکسورها در المپیک باید صورت خود را به طور کامل بتراشند تا کوچک‌ترین زخم و التهاب در صورتشان دیده شود. البته به طرز عجیبی داشتن سبیل نازک موردی ندارد.

ژیمناست‌ها در المپیک نباید لاک بزنند، یا در نهایت می‌توانند از لاک بی‌رنگ استفاده کنند، تا سلامت و گردش خون آنها توسط داوران از روی ناخن‌های‌شان چک شود.

قوانین خاص و شگفت‌انگیز المپیک / اصلاح کنید، از حلقه آویزان نشوید، مرتب و ساکت باشید!

کشتی‌گیرها باید در لباس خود دستمال داشته باشند تا هنگام خونریزی از آن استفاده کنند. ناخن پای ورزشکاران واترپلو باید بررسی شود تا از کوتاه بودن آنها اطمینان حاصل شود، به این دلیل که ممکن است در زیر آب دچار خراش و مصدومیت شوند.

جوراب دوچرخه‌سواران باید تا وسط ساق پا باشد. این قانون برای حفظ رقابت منصفانه و سازگاری آیرودینامیکی است. جوراب‌های بلندتر می‌توانند با کاهش کشش، مزیت آیرودینامیکی ایجاد کنند و یکسان بودن اندازه جوراب‌ها باعث می‌شود که همه دوچرخه‌سواران در شرایط یکسان رقابت کنند.

سوارکاران در المپیک باید ساکت باشند. در المپیک ۱۹۳۲ یک سوارکار سوئدی به دلیل صدای بسیار آهسته‌ای که از دهانش خارج شد جریمه شد و نامش در آخر لیست امتیازات قرار گرفت، بااینکه تاکید می‌کرد که این صدا به خاطر جابجا کردن زین بود نه به دلیل کنترل کردن اسبش. لباس‌های والیبال ساحلی رنگ‌های متضاد زیادی دارند، اما اگر دو کشور با رنگ‌های یکسان با یکدیگر روبرو شوند، پرتاب سکه مشخص می‌کند که کدام تیم باید لباسش را عوض کند.

قوانین خاص و شگفت‌انگیز المپیک / اصلاح کنید، از حلقه آویزان نشوید، مرتب و ساکت باشید!

داوران در کاراته این اختیار را دارند که اگر موهای سر یکی از ورزشکاران این رشته کثیف باشد او را از مسابقه محروم کنند. کتاب قوانین می‌گوید موهای تمیز همچنین خطر انتقال عفونت‌ها و بیماری‌ها را در طول نبرد نزدیک کاهش می‌دهد. البته کاراته در لیست ورزش‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ قرار نگرفت. دوچرخه‌سواران بی‌ام‌ایکس برای جلوگیری از گیرکردن لباس‌شان به قسمت‌های متحرک دوچرخه و جلوگیری از تصادف، موظفند پیراهن خود را داخل شلوار بگذارند. و شاید عجیب‌ترین مورد این باشد که ثبت رکورد جهانی شناگران در المپیک باید به صورت فکس برای سازمان فینا ارسال شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =