• ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
  • کد خبر: 59469
  • readingTime: ۳ دقیقه
فرم مدارس

این روزها تولیدی‌های لباس فرم مدارس مملو از جمعیت‌اند و خانواده‌های اصفهانی به تب وتاب خرید فرم مدارس افتاده‌اند. مشاهدات میدانی از بازار اصفهان نشان می‌دهد خرید لباس فرم مدارس برای هر دانش آموز بیش از نیم میلیون تومان آب می‌خورد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هر چه به روزهای پایانی تابستان و شروع سال تحصیلی جدید نزدیک می‌شویم، دغدغه خانواده‌ها جهت تهیه وسایل مورد نیاز مدرسه برای فرزندان خود پررنگ‌تر می‌شود. این روزها خانواده‌های اصفهانی به تب‌وتاب خرید لباس فرم مدارس افتاده‌اند، لباس فرمی که خرید آن برای هر دانش‌آموز حوالی یک میلیون تومان حتی بیشتر آب می‌خورد. مشاهدات میدانی از بازار لباس فرم مدارس در اصفهان نشان می‌دهد تهیه فرم مدارس برای دانش آموزان پسر با توجه به مقطع تحصیلی، جنس و اندازه از ۴۴۰ هزار تومان شروع می‌شود و این بها برای دانش آموزان دختر به ۵۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد. خرید یک دست لباس فرم مدرسه به همراه لباس ورزشی با کیفیت برای مدارس غیرانتفاعی نیز به بودجه بیش از یک میلیون تومانی نیاز دارد.

بوی ماه مدرسه با چاشنی گرانی

«باز آمد بوی ماه مدرسه»، بوی ماه مهری که گرانی چاشنی آن است. این روزها تولیدی‌های لباس فرم مدارس مملو از جمعیت‌اند و خانواده‌ها برای خرید یا سفارش و اندازه‌گیری لباس فرم مدرسه فرزندان خود به تکاپو افتاده‌اند. طبق توضیحات مدیر کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در اواخر تیر ماه سال جاری قیمت لباس فرم مدارس در تهران با توجه به متراژ پارچه و کیفیت لباس، بین ۵۴۸ هزار تومان تا ۸۳۷ هزار تومان است که این بها در شهرستان‌ها کم‌تر خواهد بود. بر اساس مشاهدات میدانی از تولیدی‌های لباس فرم مدارس در اصفهان خرید یک دست لباس فرم پسرانه برای مقطع ابتدایی با توجه به جنس پارچه و اندازه ۴۴۰ تا ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارد. ولی والدین برای خرید لباس فرم دخترانه مقطع ابتدایی باید هزینه بیشتری یعنی ۴۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان بپردازند. قیمت لباس فرم دخترانه و پسرانه مقاطع بالاتر نیز بین ۵۰۰ تا ۸۳۰ هزار تومان متغیر است. شماری از تولیدی‌ها نیز در ازای مقنعه هزینه جداگانه دریافت می‌کنند که یک مقنعه بسته به قواره آن و جنس پارچه با قیمت ۸۰ تا ۱۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین باید به مقنعه مقاطع مهد کودک و پیش‌دبستانی اشاره کرد که به دلیل مدل‌دار بودن بهای آن‌ها از ۹۰ هزار تومان شروع می‌شود.

تنور خیاطی‌های شهر داغ می‌شود

اگرچه این روزها فرم مدارس در بسیاری از تولیدی‌ها با قیمت مصوب به فروش می‌رسد ولی گفت‌وگو با شماری از خانواده از کیفیت معمولی این اجناس حکایت می‌کنند. به دنبال این موضوع خانواده‌های زیادی فرم مدارس فرزندان خود را خارج از تولیدی‌های مقرر مدرسه سفارش می‌دهند تا تنور کسب و کار خیاط‌ان شهر نیز در آستانه بازگشایی مدارس داغ شود. طبق گزارش‌های میدانی اکثر تولیدی‌ها لباس فرم، پارچه تترون یا ترگال با درجه کیفی دو و سه را برای فرم مدارس انتخاب می‌کنند. در مقابل پارچه‌های با کیفیت‌تر مانند فاستونی، ترگال درجه یک، کتان کج راه و… انتخاب خانواده‌های زیادی برای لباس فرم مدارس است تا لباس عمر بالایی داشته باشد و خانواده‌ها تا حداقل دو سال دغدغه خرید لباس فرم برای فرزند خود را نداشته باشد. گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد تهیه پارچه و سفارش دوخت فرم مدارس به خیاطی‌های شهر چند برابر بیشتر از نرخ مصوب در تولیدی‌ها آب می‌خورد، به طوری که یک دست لباس فرم دخترانه و پسرانه مقطع متوسطه باتوجه به نوع پارچه انتخابی بین ۸۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرج روز دست والدین می‌گذارد.

لباس ورزشی فراموش نشود!

تعداد زیادی از مدارس به ویژه مدارس غیرانتفاعی در اصفهان والدین را ملزم به خرید لباس ورزشی برای سال تحصیلی جدید کرده‌اند تا دانش آموزان در کلاس ورزش نیز از فرم‌های یکسان استفاده کنند. در حال حاضر خرید یک دست لباس ورزشی متشکل از گرم‌کن و شلوار در تولیدی‌های لباس فرم مدارس اصفهان بین ۳۵۰ هزار تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ملیحه محمدی IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
    0 0
    تکلیف منی که سه تا بچه مدرسه‌ای دارم و باید سه دست لباس فرم،سه جفت کفش، سرویس مدرسه،لوازم التحریر و خیلی وسایل دیگه بگیرم چیه؟؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =