• ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۸
  • کد خبر: 5968
  • readingTime: ۱ دقیقه
دکتر سیدجلال ابراهیمی

چرخ های اقتصادی در بسیاری از کشورها گرچه هنوز به آرامی و کندی ولی برای دورگیری برای چرخش تند حرکت خود را آغاز کرده است .

به گزارش ایراسین، این چرخش و حرکت در بعضی از دورهای خود مدل‌های جدیدی ایجاد کرده و یا طلب می‌کند و آن هم با ایزوله کردن محیط کار و کارگر و کارمند و حتی کارفرما و یا به کار گیری اصول بهداشتی ویژه دوره کرونا در این شرایط صادرکنندگان بعلت کنترل دقیق مرزهای زمینی در حوزه تریلرها و کامیون‌ها سعی کرده اند درمرحله اول  از ترابری ریلی بهره‌گیری کنند  که در مدت زمان بیشتری در جابه جایی کالا از حمل مجدد و از خطوط آهن به انبارها دارد) و در شرایط فوریت های صادراتی بیشترین تولیدکنندگان در حوزه صادرات با قربانی کردن قسمت زیادی از سود خود را برای حفاظت از بازارهایی که در طول سالیان ساخته و پرداخته کرده اند و دارای واحدهای فروش و یا نمایندگی یا حوزه های توزیع هستند هزینه میکنند

تحویل سریع تولیدات بالاخص در اقلام فاسد شدنی  و غذایی مدت دار و همچنین قطعات ضرور برای تعویض یا تعمیر یا مواد اولیه مصرفی از اولویت‌های حوزه صادراتی است. و لذا ارسال کالا در ترکیه با هواپیما و هواپیماهای باری 125 درصد نسبت به سال مشابه افزایش داشته است و مسلم است صادرکننده ای که تامین کالای مراکز مصرف را انجام دهد و بازارهای خود را در موانع بحران در امر حمل و نقل حفظ کند پس از گذر از کرونا بازار مستحکم دراختیار خواهند داشت .

با توجه به ارزان بودن حمل ریلی در مقابل حمل هوایی طبیعی است که صادرات مبلمان، کاغذ، پارچه، اقلام کشاورزی (میوه و سبزیجات) و محصولات دامی لزوما با خطوط باری راه آهن جابه جا میشود و بدین جهت فدراسیون های صادراتی در کشورها از دولت ها خواسته اند که با پرداخت سوبسید و یا کمک در هزینه های حمل هوایی آنها را یاری نمایند تا بتوانند اقلام ضرور سبک بار را با هواپیما به مقاصد و بازارها ارسال نمایند.

و امید آنکه با به کارگیری روش‌های جابه جایی بار در مناطق مرزی و یا قرنطینه کردن خود اختیار رانندگان قبل از خروج و یا بعد از ورود به کشور ثالث امر حمل و نقل زمینی به سرعت میسر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =