موبایل

روش‌های بازگشت آنتن آیفون ۱۵ وارد دوران عجیبی شد و جالب‌تر اینکه برخی برای معرفی این روش‌ها هزینه دریافت می‌کنند. برای مثال فروشگاه‌داری مدعی است باید سیم‌کارت را ابتدا روی اسلاید اول گذاشت و سپس از آن به اسلاید دوم جا به جا کرد، در مرحله بعدی تنظیمات اینترنت آیفون را ریست کرد و بین ۷ تا ۱۶ مرتبه روی هواپیما کلیک کنید تا آنتن موبایل برگردد. اگر موفقیت آمیز نبود باید دوباره از اول تکرار شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، روش‌های رجیستری آیفون ۱۵ در شبکه‌های اجتماعی و تعدادی از فروشگاه‌های سطح شهر وارد دوران جدیدی شد و مشاوران این حوزه با دریافت هزینه‌های چند صد هزار تومانی یا چند میلیون تومانی انجام روش‌های عجیبی را به متقاضیان توصیه می‌کنند. تعدادی از فروشگاه‌ها نیز هزینه نمی‌گیرند و مدعی‌اند عملیات رجیستری و بازگشت آنتن را به صورت رایگان انجام خواهند داد. دو خانواده آیفون ۱۴ و ۱۵ در ایران رجیستر نشدند و خرید و فروش آنها غیرقانونی اعلام شده است ولی عرضه آنها در فضای مجازی و تعدادی از فروشگاه‌های فیزیکی همزمان با عرضه جهانی آغاز شد با این حال آنتن آیفون ۱۴ و ۱۵ تنها ۱ ماه پس از آغاز به کار قطع خواهد شد و هیچ راه قانونی برای بازگشت آن وجود ندارد.

کارشناسان در شبکه‌های اجتماعی از همان ابتدا روش‌های متفاوتی برای بازگرداندن آنتن آیفون ۱۵ معرفی کردند و با عناوین مختلفی مانند " بازگشت تضمینی آنتن آیفون ۱۵" به تبلیغ مشغول هستند. روش‌های بازگشت آنتن آیفون‌های جدید نیز همگی موفقیت‌آمیز بود ولی هر کدام تنها چند روز یا چند هفته دوام می‌آورد. این روش‌ها به تازگی وارد فاز جدیدی شده است و خریداران این دو موبایل باید هفته‌ای چند صد هزار تومان هزینه کنند تا آنتن موبایل آنها برای چند روز باقی بماند.

بیشتر روش‌های بازگرداندن آنتن آیفون ۱۵ در شبکه‌های اجتماعی اعلام می‌شود ولی برخی در فروشگاه‌های فیزیکی نیز این خدمات را عرضه می‌کنند. یکی از این روش‌ها شامل تغییر ترابرد سیم کارت است. یک موبایل فروش در این باره گفت: باید یک سیم‌کارت همراه اول بخرید، سپس آن را وارد شبکه ایرانسل کنید و وقتی وارد آیفون کردید ۶ مرتبه روی دکمه هواپیما کلیک کنید تا آنتن آیفون ۱۵ بازگردد. استفاده از سیم‌کارت اپراتورهای مجازی نیز تاکنون برای متقاضیان بسیاری سودمند بوده است. سیم‌کارت‌هایی مانند شاتل، آسیاتک و به خصوص آپتل اینترنت همراه آیفون را به حالت معمول باز می‌گرداند.

کارشناسان این حوزه روش‌های دیگری مانند قرار دادن سیم‌کارت در درگاه اول موبایل، خاموش کردن و جابه‌جایی به درگاه دوم موبایل را معرفی می‌کنند. در جدیدترین روش‌ها متقاضی باید تنظیمات سیم‌کارت را ۴ تا ۱۰ مرتبه پشت سر هم ریست کند تا آنتن موبایل برگردد. فروشگاه‌داری در خیابان نظر که با دریافت هزینه ۳۰۰ هزار تومان آنتن آیفون ۱۵ را برای یک هفته تا یک ماه بر می‌گرداند در این باره گفت: ما گوشی را به حالت هواپیما می‌بریم و تنظیمات اینترنت را از ۳G به ۲G تغییر می‌دادیم تا آنتن بازگردد. امروز برای بعضی از موبایل‌ها تا ۱۰ مرتبه این کار را تکرار کردم تا آنتن برگشت.

تعدادی از موبایل‌فروشان نیز عملیات به مراتب پیچیده‌تری انجام می‌دهند. یکی از آنها سیم‌کارت را در آیفون به حالت هواپیما می‌برد و سپس در حالی که موبایل روشن است سیم‌کارت را به یک موبایل اندرویدی منتقل می‌کرد تا تنظیمات دیگری انجام شود. بسیاری از فروشگاه‌ها این تنظیمات را به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند و در مقابل برای سایر خدمات و محصولات خود تبلیغ می‌کنند. چند تعمیرکار در فضای مجازی نیز با دریافت هزینه‌های ۱ تا ۱۰ میلیون تومانی روش‌های خاص دیگری برای بازگرداندن آنتن آیفون ۱۵ دارند. تجربه دو سال گذشته نشان می‌دهد تمام این روش‌ها در کوتاه مدت مؤثر است و تنها چند روز دوام می‌آورد.
البته ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از تحویل وزارت ارتباطات از عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات دولت سیزدهم در مورد حل مشکل رجیستری گوشی‌های آیفون ۱۴ و ۱۵ اعلام کرد که در تلاش است تا با گفت‌وگو با وزارت صمت راه‌حلی برای این موضوع پیدا کنند و شاید در آینده رجیستری این گوشی‌ها به صورت قانونی انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =