• ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
  • کد خبر: 59925
  • readingTime: ۱ دقیقه
خودرو

رئیس مرکز نوآوری حمل و نقل وزارت صمت با اشاره به نادیده گرفتن خدمات پس از فروش و انتقال فناوری در بحث واردات خودرو گفت: متأسفانه بعضی وقت‌ها به دلیل عجله‌ای که سیاست گذار برای واردات خودرو دارد از این قاعده غفلت می‌کند.

به گزارش ایراسین، منوچهر منطقی گفت: مشکلات مربوط به خودروسازی شامل دو بخش است بخشی مربوط به خود خودروساز است و بخش دیگر مربوط به مجموعه عواملی است که خیلی خودروساز در آن دخالت ندارد بلکه تحت تأثیر این عوامل قرار می‌گیرد.

منطقی افزود: مسائل مربوط به خودروسازی بیشتر به امور مدیریتی مجموعه مثل فرآیند تولید، تأمین، بازاریابی و تحویل محصول بر می‌گردد.

وی ضمن اشاره به عوامل بیرونی تاکید کرد: خودروساز برای تولید خودرو به تأمین ارز نیاز دارد که متأسفانه این تأمین ارز در دو سال گذشته خیلی دچار فراز و فرود شده است.

رئیس مرکز نوآوری حمل و نقل وزارت صمت گفت: تأخیر در تأمین ارز باعث می‌شود خودروساز نتواند به موقع به تعهدات خود عمل کند.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰ درصد مشکلات صنعت خودروسازی کشور به عوامل بالادستی و ۵۰ درصد به عوامل داخلی خود خودروساز مربوط می‌شود.

منطقی بیان کرد: اگر خودروساز مسائل و مشکلات داخلی خود را رفع کند باعث می‌شود عوامل بالادستی تمایل بیشتری به حل و فصل مشکلات در این حوزه داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به بحث واردات خودرو گفت: نخست اینکه قبل از واردات خودرو خدمات پس از فروش خودرو باید در داخل مستقر شود که متأسفانه بعضی وقت‌ها به دلیل عجله‌ای که سیاست گذار برای واردات خودرو دارد از این قاعده غفلت می‌کند.

رئیس مرکز نوآوری حمل و نقل وزارت صمت افزود: انتقال فناوری در قبال واردات خودرو در قانون ساماندهی خودرو آمده یعنی کسی بخواهد خودرو وارد کند در قبال واردات باید فناوری خودرو را هم انجام دهد.

وی یاد آورد شد: متأسفانه این بند از قانون ساماندهی خودرو یا رعایت نمی‌شود یا بعضی‌ها به دنبال کمرنگ کردن این بند قانونی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =