بازار طلا

نوسانات قیمت طلای آبشده در هفته اول شهریورماه به پایین‌ترین سطح در طول ۱۰ هفته اخیر رسید و با توجه به تعطیلی اتاق‌های ارز و طلا در هفته دوم شهریورماه انتظار می‌رود قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته پیش‌رو نیز نوسان چندانی نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، نوسانات قیمتی در بازار طلا طی هفته اول شهریورماه به پایین‌ترین حد در طول ۱۰ هفته اخیر رسید. در روزهای ابتدایی هفته قیمت‌ها در بازار طلا نزولی شد ولی در پایان هفته تقاضا افزایش یافت با این حال بسیاری از منابع برآیند هفتگی قیمت طلای آبشده را نزولی اعلام می‌کنند. در معاملات طلای آبشده قیمت‌ها در بازه ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نوسان کردند و معاملات هفتگی در بازار تهران با قیمت ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به پایان رسید.

کم‌نوسان‌ترین روزهای بازار طلا پس از ۱۰ هفته / پیش‌بینی بازار طلا

طلای آبشده در معاملات هفته گذشته نه محدوده مقاومتی را شکست و نه محدوده حمایتی را از دست داد. البته فعالان بازار طلا پیش از این پیش‌بینی می‌کردند نوسانات در هفته اول و دوم شهریورماه کاهش پیدا کند. هر سال نوسانات قیمتی بازار طلا در نیمه دوم ماه صفر کاهش پیدا می‌کند و پیش‌بینی می‌شود این روند در معاملات هفته دوم شهریورماه تشدید شود. به خصوص اینکه روزهای دوشنبه و چهارشنبه تعطیل هستند. بسیاری از اتاق‌های ارزی طی اطلاعیه‌ای تمام فعالیت خود از روز یک‌شنبه را تعطیل اعلام کردند.

خبر تعطیلی اتاق‌های ارزی به خصوص برای بازار سکه امامی مهمی بود. هفته گذشته برآیند قیمت سکه امامی مثبت بود ولی نوسانات در این بازار نیز مانند بازار طلای آبشده در بازه قیمتی کوتاهی قرار داشت. فعالان بازار پایین‌ترین و بالاترین قیمت سکه امامی در معاملات نقدی تهران را به ترتیب ۴۲ میلیون ۱۸۰ هزار تا ۴۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام می‌کنند.

کم‌نوسان‌ترین روزهای بازار طلا پس از ۱۰ هفته / پیش‌بینی بازار طلا

سکه امامی از اردیبهشت ۱۴۰۳ به بعد ۳ مرتبه برای شکست مقاومت ۴۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ناتوان بود و در روز پنج‌شنبه هفته گذشته نیز وقتی به این محدوده قیمتی نزدیک شد فشار فروش در بازار بیشتر شد. روز پنج شنبه با افزایش قیمت انس در بازارهای جهانی انتظار می‌رود قیمت سکه امامی محدوده ۴۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را پشت سر بگذارد ولی نوسانات نرخ ارز در بازار غیر رسمی همچنان مانعی برای افزایش قیمت طلا در بازار داخلی است.

اگرچه قیمت دلار در بازار غیررسمی در معاملات هفته قبل صعودی بود ولی نوسانات قیمتی دلار نیز در کانال ۵۸ تا ۶۰ هزار تومان محبوس شده است. هفته آینده همزمان با تعطیلی اتاق‌های دلاری، معاملات سکه امامی نیز در بازار متوقف خواهد شد و انتظار می‌رود قیمت‌ها در همین محدوده باقی بمانند. روز پنج شنبه تعدادی از اتاق‌های سکه امامی و طلای آبشده نیز از تعطیلی معاملات در هفته دوم شهریور ماه خبر دادند. با این اوصاف انتظار می‌رود بازار طلا در هفته پیش‌رو نوسانات چندانی نداشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =