علیرضا ارغایی

علیرضا ارغایی، مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه متالکس با تاکید بر اینکه فولاد مبارکه بزرگ‌ترین شرکت برای شروع فرآیند بومی سازی در کشور محسوب می‌شود، توضیح داد: یکی از دستاوردهای ما و مجتمع فولاد مبارکه برای نمایشگاه متالکس سال آینده رونمایی از ماشین و تجهیزات سنگین برای اولین بار در ایران خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شانزدهمین نمایشگاه متالکس با حضور تولیدکنندگان بزرگ ایران در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان در حال برگزاری است. علیرضا ارغایی، مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین یکی از تولیدکنندگان مطرح در حوزه فولاد کشور با اشاره به شرایط مطلوب نمایشگاه متالکس، به خبرنگار ایراسین گفت: ما در نمایشگاه امسال اصفهان مانند سال گذشته موفق به برقراری ارتباط با مشتریان و کارفرمایان خود شدیم که یکی از بزرگ‌ترین مشتریان ما در طول سال‌های گذشته مجتمع فولاد مبارکه بوده است. فولاد مبارکه با اعتماد و اطمینان به ما طی سال‌ها اخیر ثابت کرد که بزرگ‌ترین شرکت برای شروع فرآیند بومی سازی در کشور محسوب می‌شود.

ارغایی ادامه داد: بزرگ‌ترین بومی سازی ما در بخش فولاد مرتبط به حوزه غلتک‌های پشتیبان است و این حوزه را یک گام جلوتر برده‌ایم و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است. همچنین طی بازدید دکتر طیب‌نیا، مدیرعامل محترم فولاد مبارکه از غرفه مجتمع صنعتی اسفراین در شانزدهمین نمایشگاه متالکس صحبت‌هایی پیرامون ساخت ماشین صورت گرفت.

مدیرعامل این مجتمع صنعتی با تاکید بر فراهم آوردن زمینه تولید ماشین برای اولین بار در ایران توضیح داد: ما آمادگی خود را برای ساخت ماشین برای اولین بار در ایران پس از ۴۴ سال اعلام کردیم ولی تولید ماشین به همتی قوی نیاز دارد که این همت فقط از طرف فولاد مبارکه میسر است. از آنجایی که فولاد مبارکه همیشه پیش قراول بومی سازی بوده، انتظار داریم مانند تمامی این سال‌ها به ما اطمینان داشته و مورد حمایت قرار گیریم تا پروسه تولید تجهیزات و قطعات سنگین عملیاتی شود. درنهایت یکی از دستاوردهای ما و فولاد مبارکه برای نمایشگاه متالکس سال آینده رونمایی از ماشین و تجهیزات سنگین خواهد بود.

در ادامه ارغایی در خصوص چالش‌های این مجتمع تولیدی بیان داشت: بزرگ‌ترین معضل تمام شرکت‌های فولادی چالش تأمین انرژی است. ناترازی برق و گاز به طوری تقریبی بیش از یک سوم از زمان تولید را از ما می‌گیرد. ولی ما با برنامه‌ریزی‌ها و استراتژی‌های مختلف تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا در زمان ناترازی‌های برق و گاز از برنامه تولید عقب نمانیم و این برنامه‌ها را در سال جاری نیز در دستور کار قرار داده‌ایم. ولی بحث ناتراژی انرژی قابل کتمان نیست و باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا کم‌ترین آسیب به بخش تولید برسد.

مدیرعامل این مجتمع صنعتی اضافه کرد: همچنین ما برای به حداقل رساندن تأثیر ناترازی انرژی در فرآیند تولید جابه‌جایی‌هایی در سبد تولید خود انجام دادیم و محصولاتی مانند شمش فولادی که تولید آن‌ها زمان‌گیر است را به حداقل رساندیم. درواقع به جای تولید محصولات زمان‌گیر مثل شمش فولادی به تولید قطعات با ارزش افزوده بالاتر و سنگین روی آوردیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =