محمد جواد نژاد

محمد جوادنژاد، کارشناس بخش تولید شرکت فولاد هوتخش سبا درحاشیه شانزدهمین نمایشگاه متالورژی بیان داشت: حضور در نمایشگاه بازخورد خوبی برای ما به همراه دارد و هرساله برای شرکت در نمایشگاه اقدام می‌کنیم. نمایشگاه متالکس در سال جاری از شرایط خوبی برخوردار بود و امیدواریم نمایشگاه سال آینده پربارتر از ۱۴۰۳ باشد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان (Metalex۲۰۲۴) با حضور تولیدکنندگان برتر ایران، شرکت‌ها و فعالان در حوزه‌های تولید در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار شد. محمد جوادنژاد، کارشناس بخش تولید شرکت فولاد هوتخش سبا یکی از غرفه‌داران نمایشگاه با بیان اینکه هر ساله باوجود تمامی مسائل در نمایشگاه حاضر می‌شوند، به خبرنگار ایراسین گفت: حضور در نمایشگاه بازخورد خوبی برای ما به همراه دارد و به دنبال این موضوع هرساله برای شرکت در نمایشگاه اقدام می‌کنیم. با این حال نمایشگاه متالکس ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته چه از نظر تعداد بازدیدکنندگان و چه شرکت‌کنندگان خلوت‌تر است که به نظر بنده این موضوع با شرایط متغیر و اتفاقات اخیر اقتصادی و سیاسی مرتبط است. لذا تعدادی از همکاران ما قادر به حضور در نمایشگاه نبودند. درمجموع نمایشگاه متالکس در سال جاری از شرایط خوبی برخوردار بود و امیدواریم نمایشگاه سال آینده پربارتر از ۱۴۰۳ باشد.

جواد نژاد در مورد اصلی‌ترین چالش مجموعه فولاد هوتخش سبا اظهار کرد: قطعی برق در شهرک‌های صنعتی در طول ماه‌های گذشته حسابی دردسر ساز شد و در روزهایی اجازه فعالیت نداریم. ضمن اینکه صحبت‌های پیرامون قطعی گاز در زمستان پیش رو نیز در میان است. به اعتقاد بنده شرکتی‌های تولیدی علاوه بر ناترازی انرژی با معضل اصلی و جدی عدم ثبات اقتصادی رو به رو هستند. ما در طول سال گذشته نوسانات قیمتی شدیدی را تجربه کردیم. علاوه‌بر این مباحث پیرامون صادرات و واردات، ارزآوری و سامانه نیما منجر به سختی کار تاجران شد و بخشی از بازار خارجی را از دست دادیم.

با توجه به تمامی این مسائل آیا تاکنون برای حل محدودیت استفاده از انرژی برق و گاز و نوسانات قیمتی به دنبال راهکاری جدیدی بوده‌اید؟ جوادنژاد در پاسخ به این سوال گفت: برای حل مشکل انرژی برق مانند بسیاری از شرکت‌های بزرگ فولادی کشور به فکر خود تأمینی بوده‌ایم ولی این اقدام به هزینه بسیار بالایی نیاز دارد. با این حال اصلی‌ترین هدف ما یافتن مسیری برای حرکت با ثبات است، به عبارت‌دیگر در تلاشیم باوجود تغییر متغیرهای اقتصادی راهی برای تولید، صادرات و واردات پیدا کنیم که نتیجه آن پایداری اقتصادی برای مجموعه باشد. در مجموع باید شرایط آینده را سنجید و تمام تلاش خود را به کار گرفت تا در این حوزه به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =