نیروگاه

ایمیدرو اعلام‌کرد: میزان بهره برداری از نیروگاه صنایع و معادن، طبق تفاهم‌نامه ۱۰ هزار مگاواتی وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و نیرو به بیش از یک‌هزار و ۹۰۰ مگاوات تا پایان مردادماه سال جاری رسیده است.

به گزارش ایراسین، بر این اساس در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب ۶۷۸ و هزار و ۲۴ مگاوات برق صنایع و معادن با راهبری ایمیدرو و مشارکت شرکت‌های معدن و صنایع معدنی و دیگر صنایع به بهره برداری رسید.

همچنین تا پایان مردادماه سال جاری نیز حدود ۲۰۰ مگاوات برق وارد مدار شده است و پیش بینی می‌شود ۶۱۶ مگاوات نیروگاه حرارتی و ۱۴۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی نیز تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

ایمیدرو در راستای اجرای ماده ۴ قانون مانع زدایی از صنعت برق تفاهم نامه وزارتخانه‌های صمت و نیرو با موضوع ساخت نیروگاه برق صنایع و معادن، با مشارکت شرکت‌های معدن و صنایع معدنی، راهبری تأمین انرژی برق پایدار را در ۱۹ استان کشور دنبال می‌کند.

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به عنوان متولی بخش صنعت و معدن کشور، زمینه و راهبری ساخت نیروگاه‌های برق را در صنایع و معادن از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ فراهم کرد در همین راستا شرکت‌هایی در حوزه‌های فولاد، آلومینیوم، مس، پتروشیمی و مناطق ویژه اقتصادی در ساخت نیروگاه‌های خود تأمین اقدام کردند.

طرح احداث نیروگاه‌ها (بر مبنای تفاهم نامه بین وزارتخانه‌های صمت و نیرو) در ۱۹ استان از جمله استان‌های اصفهان، کرمان، هرمزگان، یزد، فارس، مرکزی، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، سمنان، خوزستان، زنجان، آذربایجان شرقی، قم، سیستان و بلوچستان، ایلام، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر در حال انجام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =