• ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳
  • کد خبر: 60101
  • readingTime: ۱ دقیقه
منابع

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از اجرای ۲۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری در طول برنامه هفتم توسعه در عرصه‌های منابع طبیعی کشور خبر داد.

به گزارش ایراسین، حسن وحید، سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به اجرای طرح‌های مختلف منابع طبیعی در طول برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و گفت: قرار است ۲۰ میلیون هکتار طرح آبخیزداری در عرصه‌های منابع طبیعی کشور انجام شود.

وحید یادآور شد: در طول برنامه هفتم توسعه، طرح‌های مختلف دیگری از جمله اجرای طرح‌های حفاظت و احیای مراتع، جلوگیری از روند افزایشی کانون‌های فرسایش بادی و کاهش ۲۰ درصدی فرسایش این کانون‌ها، اجرای طرح مدیریت جنگل‌های زاگرس با هدف افزایش ضریب ۲۰ درصدی حفاظت از این جنگل‌ها انجام خواهد گرفت.

وی گفت: در این راستا طرح مدیریت جنگل‌های زاگرس در استان فارس اجرایی می‌شود.

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه مباحث منابع طبیعی به ویژه آبخیزداری اصلی‌ترین برنامه دولت است، اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت ۲۳۸ پروژه منابع طبیعی به ارزش ۴۴۶ میلیارد تومان در کشور افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

وی با تاکید بر اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری تصریح کرد: اجرای این طرح‌ها به صورت ویژه و با جدیت بیشتر در دستور کار بوده و با پیگیری‌های صورت گرفته اجرا و تکمیل این طرح‌ها باید بیش از پیش توسعه و ادامه یابد.

آبخیزداری؛ راهکاری مهم برای عبور از چالش‌ها

وحید با بیان اینکه اجرای درست پروژه‌های آبخیزداری یکی از مهمترین راهکارهای عبور از چالش‌ها و بحران‌های مختلف در حوزه منابع طبیعی است، اظهار کرد: با افزایش پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری علاوه بر حفاظت خاک و توسعه منابع طبیعی می‌توان به بهبود درآمد و اشتغال بومی‌های مناطق نیز کمک کرد.

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با تاکید بر انجام پروژه‌های آبخیزداری جدید به صورت مشارکتی با بخش خصوصی اظهار کرد: تخصیص اعتبارات برای اجرا و تکمیل طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری با اولویت و به صورت ویژه در دستور کار است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =