کنفرانس تیم ملی

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: اردوی خوبی در اصفهان داشتیم، مرحله سوم انتخابی جام جهانی است و افرادی که انتخاب کردیم با تمام توان آماده مسابقه شدند. هر لیستی اعلام شود، انتقاداتی هم دارد، سعی کردیم جوانگرایی داشته باشیم، اما با شیب ملایم زیرا می‌خواهیم نتیجه هم بگیریم. اگر تیم ملی را به صورت یک دفعه جوان کنیم و نتیجه نگیریم، اولین کسی که آسیب می‌بیند همان بازیکن جوان است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در کنفرانس خبری قبل از بازی با قرقیزستان، اظهار کرد: کادرفنی قرقیزستان تغییراتی داشته، اما سرمربی این تیم آشنایی کامل دارد. تیم دونده و سخت‌کوشی است که به خوبی لایه‌های دفاعی خود را حفظ می‌کنند. ماهم اردوی خوبی در اصفهان داشتیم، مرحله سوم انتخابی جام جهانی است و افرادی که انتخاب کردیم با تمام توان آماده مسابقه شدند. هر لیستی اعلام شود، انتقاداتی هم دارد، سعی کردیم جوانگرایی داشته باشیم، اما با شیب ملایم زیرا می‌خواهیم نتیجه هم بگیریم. اگر تیم ملی را به صورت یک دفعه جوان کنیم و نتیجه نگیریم، اولین کسی که آسیب می‌بیند همان بازیکن جوان است.

وی ادامه داد: با آنالیز کامل بازیکنان داخلی و لژیونر لیست تیم ملی را دادیم، در تیم ملی رو به همه باز است و برای هفته دوم مسابقات امکان دارد بعضی از بازیکنان تغییر کنند، برای من سن عدد است. آدمی نیستم که فقط صحبت‌های مثبت را گوش دهم بلکه انتقادات را هم می‌پذیرم. همه باید دست به دست هم دهیم تا با نتایج خوب مردم را خوشحال کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال با بیان اینکه سیستم بازی من هجومی است، تصریح کرد: سیستم من در مسابقات شناور هجومی است که از این سیستم آسیب هم دیدیم، اما مربی هستم که سیستمم را تغییر نمی‌دهم. هرکجا مسئولیت داشتم به همین شیوه بازی می‌کردیم و درحال حاضر بازیکنان هم این را پذیرفتند. در دوره قبلی جام جهانی با یک مساوی حذف می‌شدیم، اما ما در مرحله گذشته دو بازی تشریفاتی داشتیم که نشان می‌دهد پیشرفت کردیم.

قلعه‌نویی در خصوص میزبانی اصفهان از مسابقه تیم ملی، گفت: می‌توانستیم این بازی را در جای دیگر با شرایط بهتر برگزار کنی، اما همکاری لازم نشد. جا دارد از مدیرعامل کارخانه ذوب آهن، مسئولین استان اصفهان و فدراسیون فوتبال بابت این مدت همکاری که داشتند تشکر کنم. حدود ۲۰ سال بود که ورزشگاه فولادشهر بازسازی نشده بود و برای این دیدار حدود ۶۰ میلیارد بودجه اختصاص داده شد تا بازسازی شود. از نیما نکیسا و محمد ربیعی هم تشکر می‌کنم که زمین مسابقه و تمرین خود را در اختیار ما گذاشتند. در مهرماه هم مسابقه دیگری داریم که در همین اصفهان برگزار می‌شود و باید از زمین به خوبی مواظبت شود. زمین هم مانند توپ تاریخ مصرف دارد و باید مراقب آن بود.

وی افزود: یکسری از بازیکنان هستند مانند مهدی طارمی که علاوه بر بار فنی، به صورت وزنی هم برای تیم ملی تأثیر گذار هستند. ما از این بازیکنان چیزی نمی‌خواهیم جز اینکه خودشان باشند، آنها اولین افرادی هستند که گیر می‌دهم. یک جو خوب، صمیمی و مدیریتی در تیم حاکم است.

سرمربی تیم ملی فوتبال با اشاره بر اینکه آدمی قوی است که با شرایط سخت مار را جلو ببرد، اظهار کرد: وظیفه ما به شکلی است که با وجود سختی‌ها باید کار را جلو ببریم، در این ۲۰ روز اخیر با وجود اینکه وظیفه من نبود اما به همه زنگ زدم زیرا در ایران کارها به این شکل پیش می‌رود. وقتی تلاش صادقانه افراد را می‌بینیم ماهم هرچه توان داریم می‌گذاریم، درگذشته پاداش بازیکنان شب بازی واریز می‌شد، اما درحال حاضر چندماه بعد واریز می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =