• ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
  • کد خبر: 60316
  • readingTime: ۱ دقیقه
کاهش در مصرف فولاد میانی و افزایش در مصرف محصولات فولادی

مصرف داخلی فولاد در اوکراین به دلیل ادامه روند بهبود فعالیت‌های تجاری پس از جنگ کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، گزارش‌های ارائه شده از ۶ ماه نخست سال جاری میلادی بیانگر کاهش مصرف داخلی فولاد در اوکراین است که این شرایط را می‌توان حاصل ادامه روند بهبود فعالیت‌های تجاری پس از سختی‌های ناشی از جنگ دانست، از سویی نیز باید توجه داشت که کمبود برق در این شرایط بی تأثیر نبوده است.

همچنین یادآور می‌شویم که فعالیت در بخش ساخت و ساز، بخش‌های خاصی از مهندسی مکانیک و صنعت معدن به حمایت از تقاضا ادامه خواهد داد.

گفتنی است در سال گذشته تقاضای فولادی در اوکراین ۲.۲ برابر سال ۲۰۲۲ افزایش یافته بود. مصرف فولاد در ژانویه تا ژوئن ۷.۸ درصد در سال افزایش یافت و تا ۱.۷۴ میلیون تن رسید. در همان زمان، در نیمه اول ۲۰۲۴، ظرفیت بازار محصولات فولادی ۲۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت و تا ۱.۵ میلیون تن ثبت شد. در ماه‌های ژانویه تا فوریه و ژوئن، فروش محصولات فولادی ضعیف بود، در حالی که در ماه‌های مارس، آوریل و می افزایش قابل توجهی داشت.

هیچ کمبود آشکاری در مورد محصولات فولادی در بازار اوکراین وجود ندارد. علاوه بر این، وابستگی به واردات به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. نیمه نخست سال واردات محصولات فولادی با ۱۹.۷ درصد افزایش به ۵۹۲.۴ هزار تن رسید. جنبه مثبت واردات این است که امکان پوشش سریع نیازهای طیفی از محصولات را فراهم می‌کند که تولید آنها در اوکراین یا وجود ندارد یا کافی نیست.

منبع: GMK Center

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =