• ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱
  • کد خبر: 60351
  • readingTime: ۲ دقیقه
بازار طلا

نوسانات انس طلا در بازارهای جهانی مانع از افزایش قیمت‌ها در بازار داخلی طلا شد. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد روندهای صعودی و نزولی بزرگ در بازار داخلی طلا با پایان ماه‌های محرم و صفر آغاز می‌شود و فعالان بازار منتظر افزایش نوسانات در روزهای پیش‌رو هستند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، کاهش قیمت انس طلا در بازارهای جهانی ترمز افزایش قیمت‌ها در بازار داخلی را کشید. انس طلا در واکنش به داده‌های اقتصاد کشورهای بزرگ جهان تا روز پنج‌شنبه گذشته کاهشی بود، اگرچه در روز پنجشنبه دوباره صعودی شد ولی روند نزولی قیمت انس طلا در بازارهای جهانی مانع از افزایش قیمت‌ها در بازارهای داخلی شد. برآیند هفتگی طلای آبشده در بازار داخلی نزولی بود.

انس طلا ترمز افزایش قیمت بازار داخلی طلا را کشید

طلای آبشده در معاملات هفته دوم شهریورماه تا یک قدمی کانال ۱۶ میلیون تومان پیش رفت ولی برای شکست این مقاومت ناتوان بود و بار دیگر به کانال ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برگشت. تعطیلات زیاد هفته گذشته منجر به کاهش نوسانات در بازار داخلی شد. در بازار سکه امامی نیز نوسانات محدود بود. برآیند قیمت سکه امامی در هفته دوم شهریورماه مثبت بود ولی بخش عمده افزایش قیمت خود را از نیمه هفته به بعد پس گرفت.

انس طلا ترمز افزایش قیمت بازار داخلی طلا را کشید

سکه امامی از اردیبهشت ۱۴۰۳ تا کنون چهار مرتبه به محدوده ۴۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تا ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید و هر بار ریزشی شد. در نیمه اول هفته گذشته نیز دوباره به این سطح برخورد و در نیمه دوم هفته عرضه‌ها در بازار افزایش یافت. اگر سکه امامی موفق به شکست سقف ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شود تا محدوده ۴۴ میلیون و سپس سقف تاریخی ۴۶ میلیون تومان مانع دیگری ندارد و در غیر این صورت انتظار می‌رود سکه بار دیگر تا کانال ۴۰ میلیون تومان ریزشی شود. فعالان بازار تحلیل‌های متفاوتی درباره افزایش یا کاهش قیمت سکه دارند ولی همگی انتظار دارند با پایان ماه محرم و صفر نوسانات بازار طلا افزایش پیدا کند.

بازار داخلی طلا هر سال همزمان با ماه رمضان و ماه‌های محرم و صفر در رکود فصلی فرو می‌رود و حجم معاملات کاهش پیدا می‌کند. سال گذشته روند صعودی قیمت سکه از کانال ۲۶ میلیون تومان پس از پایان ماه‌های محرم و صفر آغاز شد.

انس طلا ترمز افزایش قیمت بازار داخلی طلا را کشید

نوسانات بازار طلا در ماه صفر ۱۴۰۲ کاهش پیدا کرده بود و سپس وارد یک روند صعودی بلندمدت شد. به طور کلی بسیاری از روندهای صعودی یا نزولی بازار داخلی طی سال‌های اخیر با پایان ماه محرم و صفر آغاز می‌شود. در سال جاری ثبات نرخ ارز در بازار غیررسمی در کنار اخبار سیاسی و در طرف مقابل رشد شدید قیمت انس طلا در بازارهای جهانی چند محرک مهم برای جهت دهی به بازار طلا هستند. مؤسسات مالی مختلف قیمت انس طلا را صعودی پیش بینی می‌کنند، در نتیجه انتظار می‌رود قیمت‌ها در بازار داخلی نیز همراه با انس طلا افزایش پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =