کیومرث امیریان

کیومرث امیریان، رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران می‌گوید: بازار طلا و سکه پس از استقرار دولت جدید آرامش خود را به دست آورد. اگرچه التهاباتی در بازار جهانی طلا وجود دارد ولی بازار طلا داخلی در آرامش به سر می‌برد و شرایط توسط بازارساز کنترل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار طلا و سکه در شروع سومین هفته از شهریور ۱۴۰۳ به دنبال سیگنال نزولی دلار در بازار غیر رسمی با کاهش قیمت در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. روز گذشته قیمت سکه تمام با افت حدود ۴۳۵ هزار تومانی به کف کانال ۴۳ میلیون تومان سقوط کرد و با بهای ۴۳ میلیون و ۷۵ هزار تومان در بازار معامله شد. اگرچه نیم سکه در ساعات ابتدایی روز گذشته آرایش صعودی به خود گرفت ولی به سرعت مانند دیگر اعضای خانواده خود نزولی شد و با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی روی پله ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قرار گرفت. ربع سکه و سکه گرمی به تبعیت از عضو بزرگ‌تر خانواده یعنی نیم سکه هر کدام با افت ۱۰۰ هزار تومانی به ترتیب با رقم ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش رسیدند.

روز گذشته مصادف با ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ بازار طلا همانند سکه یکدست ریزشی بود و هر مثقال طلا با بهای ۱۵ میلیون و ۶۰۶ هزار تومان معامله شد که بیانگر افت حدود ۱۹۲ هزار تومانی آن است. هر گرم طلای ۱۸ عیار با از دست دادن حدود ۴۱ هزار تومان از ارزش خود با رقم سه میلیون و ۶۰۳ هزار تومان در بازار حاضر شد. هر گرم طلای دست دوم در این لحظه سه میلیون و ۵۵۳ هزار تومان قیمت گذاری شد.

ارمغان آرامش دولت چهاردهم برای بازار طلا

کیومرث امیریان، رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران روند نزولی بازار طلا و آرامش فعلی بازار را ناشی از کنترل بازار ساز می‌داند و دراین‌باره به خبرنگار ایراسین می‌گوید: اکنون بازار طلا و سکه تحت کنترل قرار دارد. با توجه به بازارسازی که توسط بانک مرکزی صورت می‌گیرد، بازار از آرامش نسبی برخوردار بوده و قیمت‌ها متعادل هستند. در مجموع اکنون شاهد نوسانات زیادی در بازار طلا و سکه داخلی نیستیم. اگرچه التهاباتی در بازار جهانی طلا وجود دارد تا انس طلا در محدوده ۲۵۴۰ نوسان کند ولی بازار داخلی در آرامش به سر می‌برد و شرایط توسط بازار ساز کنترل می‌شود.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران در رابطه با پیش‌بینی وضعیت بازار طلا و سکه طی روزهای آتی توضیح می‌دهد: من فکر می‌کنم شرایط فعلی در بازار ماندگار خواهد بود زیرا بازار طلا و سکه پس از استقرار دولت جدید آرامش خود را به دست آورده است. همچنین اخباری در خصوص درگیری‌ها وجود ندارد و تنها اخبار مثبت منتشر می‌شود که نتیجه آن ثبات نسبی قیمت‌ها در بازار طلا داخلی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =