نوشت افزار

اگر از هزینه‌های گزاف ثبت‌نام مدرسه، فرم و کوله پشتی آن بگذریم، خرید نوشت‌افزار بار چند صد هزارتومانی روی دوش والدین می‌گذارد. مشاهدات میدانی از بازار نوشت‌افزار اصفهان نشان می‌دهد خرید ساده و ابتدایی‌ترین اقلام مدرسه برای هر دانش آموز دست کم ۵۰۰ هزار تومان آب می‌خورد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شمارش معکوس تا شروع سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ آغاز شده و زنگ خرید نوشت‌افزار و ملزومات مدرسه به صدا در آمده است. اگر از هزینه‌های گزاف ثبت نام مدرسه، فرم و کوله پشتی آن بگذریم، خرید ارزان‌ترین نوع نوشت‌افزار برای هر دانش‌آموز بار چند صد هزارتومانی روی دوش والدین می‌گذارد. مشاهدات میدانی از بازار نوشت افزار اصفهان در شهریورماه نشان می‌دهد خرید پنج دفتر ۱۰۰ برگ ساده، یک عدد خودکار و مداد مشکی و قرمز به همراه پاک‌کن، مدادتراش، یک بسته ۱۲ رنگ مداد رنگی تولید داخل و یک جامدادی ساده برزنتی دست کم ۵۰۰ هزار تومان آب می‌خورد. البته با گذری در فروشگاه‌های نوشت افزار شهر با انبوهی از وسایل فانتزی مدرسه روبه‌رو خواهید شد که تنها خرید دو و سه قلم آن این بودجه ۵۰۰ هزار تومانی را به یک میلیون تومان یا بیشتر افزایش خواهد داد.

دفتر از ۱۰ هزار تا یک میلیون تومان

مشاهدات میدانی از بازار نوشت افزار اصفهان نشان می‌دهد قیمت یک دفتر مشق، نقاشی و زبان ساده ۲۰ برگ از ۱۰ هزار تومان شروع می‌شود و این بها برای مدل سیمی ۴۰ برگ به ۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد. حداقل قیمت دفترهای ۸۰ و ۱۰۰ برگ نیز به عنوان پرفروش‌ترین نوع دفتر در بازار ۳۵ هزار تومان است و پک پنج عددی دفتر ۱۰۰ برگ سیمی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قیمت ۳۵۰ تا ۵۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود. تعدادی از خانوار به‌جای تهیه چندین دفتر مشق، یک دفتر کلاسوری خریداری می‌کنند که دفترهای کلاسوری باتوجه به کیفیت و طراحی بین ۷۰ تا ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارند و برای خرید پک ۱۰۰ عددی کاغذ آن دست کم باید بودجه ۳۰ هزار تومان در نظر گرفت. دفترهایی با طراحی خاص، متریال متفاوت و برندهای معروف نیز به تازگی راهی بازار نوشت افزار اصفهان شده‌اند که بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند، مانند دفتر مشق ۲۰۰ برگ از جنس چرم طبیعی مدل دارگون هری پاتر با بهای ۸۷۰ هزار تومان، دفتر کلاسوری برند دوکادفتر از جنس چرم و جیر به نرخ ۸۹۰ هزار تومان و دفتر ۱۰۰ برگ کراس مدل Journal small با قیمت یک میلیون تومان.

ازمداد پنج هزارتومانی تا تراش دو میلیونی

قیمت یک عدد خودکار و مداد ساده در بازار اصفهان بین پنج تا ۲۵۰ هزار تومان است که مدل‌هایی با قیمت بالاتر از ۱۰۰ هزار تومان با برندهایی از قبیل کنته پاریس، کراس، فابر کاستل و استدلر در شمار اقلام وارداتی قرار می‌گیرند. مدادهای مشکی و قرمز فانتزی نیز با حداقل قیمت ۳۲ هزار تومان در فروشگاه‌های نوشت افزار شهر عرضه می‌شود. همچنین باید به قیمت مداد نوکی به عنوان عضو پرفروش بازار نوشت افزار اشاره کرد که از تنوع زیادی مانند مدل‌های فانتزی طرح یونیکورن، پری دریایی، هولوگرامی و… برخوردار بوده و با پرداخت ۲۰ تا ۲۰۰ هزار تومان می‌توان یک مداد نوکی تولید داخل خرید. قیمت نوک مداد نوکی هم بین ۱۰ تا ۶۰ هزار تومان است

مداد رنگی از جمله نوشت‌افزارهای جذابی است که با بودجه ۳۰ تا ۱۰۰ هزار تومان امکان خرید یک بسته مداد رنگی ۱۲ عددی تولید داخل مانند مدل جعبه مقوایی آسیا با قیمت ۳۷ هزار تومان، مدل البرز با بهای ۴۵ هزار تومان و مدل آریا با نرخ ۹۷ هزار تومان وجود دارد. ولی اگر قصد خرید بسته ۱۲ عددی مداد رنگی با برندهای معروف و لوکس بازار را دارید، باید به بودجه‌ای بیش از یک میلیون تومان فکر کنید.

مدادتراش و پاک‌کن در گروه ارزان‌ترین نوشت‌افزار موجود در بازار جای دارند و پاک‌کن‌های ساده از چهار هزار تا ۳۰ هزار تومان و پاک‌کن‌هایی با کیفیت بهتر و ابعاد بزرگ‌تر تا ۲۵۰ هزار تومان هم قیمت گذاری می‌شوند. مداد تراش‌های معمولی نیز با قیمت ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان عرضه می‌شوند و این بها برای تراش‌های مخزن‌دار به حوالی ۲۰ تا ۸۰ هزار تومان می‌رسد. قیمت تراش‌های رومیزی مارک نیز بین یک تا دو میلیون تومان است.

جامدادی‌های میلیونی به بازار اصفهان رسید

گشت و گذاری در بازار اصفهان از عرضه جامدادی‌هایی با طراحی جدید حکایت می‌کند. مدل جدید جامدادی‌های طرحی مشابه کوله پشتی کوچک دارند که بهای بعضی مدل آن‌ها از قیمت یک کوله پشتی بزرگ مدرسه بیشتر است. این روزها ساده‌ترین مدل جامدادی موجود در بازار از جنس برزنت نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد و قیمت مدل‌های فانتزی به بالاتر از ۱۲۰ هزار تومان می‌رسد. جامدادی‌های طرح کوله پشتی نیز به عنوان ترند جدید سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بین ۲۵۰ تا ۷۵۰ هزار تومان قیمت خورده‌اند. در این میان جامدادی با طرح‌هایی مانند فضانورد نوع برجسته، فانتزی آکواریومی و عروسکی سه بعدی نیز در شمار ترند سال تحصیلی جدید قرار می‌گیرد که بهای بیشتر مدل‌ها به مرز یک میلیون تومان می‌رسد. این دسته جامدادی‌های جنس پارچه‌ای دارند و فقط به دلیل طراحی جدید و فانتزی با قیمت میلیونی عرضه می‌شوند.

سایر وسایل مدرسه

دانش آموزان باتوجه به مقطع تحصیلی خود به وسایلی از قبیل خط‌کش، انواع گونیا و پرگار، قلم‌مو، گواش، کاغذرنگی و مقوا، انواع چسب، غلط‌گیر، قمقمه آب، ظرف تغذیه و… نیاز دارند که تمامی این وسایل در مدل‌های متنوع در بازار اصفهان به فروش می‌رسند، برای نمونه خط کش در انواع مقوایی، فلزی و ژله‌ای با قیمت ۱۰ تا ۵۰ هزار تومان موجود است و یا قیمت چسب از ۱۰ هزار تومان شروع می‌شوند. از این‌رو خانواده‌ها باید باتوجه به مقطع تحصیلی باید چند ده یا صد هزار تومانی برای خرید سایر وسایل مدرسه فرزند خود هزینه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =