• ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹
  • کد خبر: 60582
  • readingTime: ۱ دقیقه
دارو

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری و دکترای تخصصی فارماکولوژی گفت: مطالعات انجام شده در محیط آزمایشگاهی ثابت کرده است که ایندومتاسین منجر به کاهش رفتارهای شبه‌افسردگی می‌شود که علت آن را می‌توان به مهار التهاب عصبی در هیپوکامپ نسبت داد.

به گزارش ایراسین، حسین امینی افزود: ایندومتاسین از جمله داروهایی است که در دسته داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی قرار می‌گیرد و به طور معمول برای تسکین درد، کاهش التهاب و کاهش تب تجویز می‌شود.

وی ادامه داد: از همین رو با توجه به اثرات محافظت‌کننده نورونی و ضدالتهاب ایندومتاسین، مطالعه علمی با هدف تعیین اثر ضدافسردگی آن با مدل جداسازی مادر در موش سوری با تمرکز بر مسیر التهاب عصبی انجام گرفت.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: ایندومتاسین در موش‌هایی که به سبب جدایی از مادر دچار افسردگی شده بودند مورد استفاده قرار گرفت و تأثیر آن به میزان قابل توجهی در کاهش افسردگی مشهود بود.

امینی یادآور شد: موضوع مهم دیگری که در این مطالعه علمی دریافت شد آن بود که جدایی کودک از مادر در ۲ سال ابتدایی تولد سبب می‌شود تا کودک در دوران نوجوانی با مشکلات روحی روانی نظیر افسردگی روبرو شود.

بر اساس گزارش ایرنا، در حال حاضر ۲۳۲ عضو هیأت علمی دارد که شامل پنج استاد، ۳۳ دانشیار، ۱۶۲ استادیار، ۳۱ مربی و یک استادیار پژوهشی است.

سالانه پژوهش‌های بسیاری تحت عنوان ترجمان دانش از سوی اساتید و دانشجویان این دانشگاه انجام و نتایج آن در نشست با خبرنگاران استان اطلاع‌رسانی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =