• ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲
  • کد خبر: 60702
  • readingTime: ۲ دقیقه
موبایل تاشو

اپل به زودی موبایل هوشمند تاشو عرضه خواهد کرد، البته پیش از خرید آن باید در نظر داشت موبایل‌های هوشمند تاشو در بازار اصفهان کم تقاضا هستند و بسیاری از آنها ماه‌ها است در تعمیرگاه‌های موبایل بدون استفاده قرار دارند. یک تعمیرکار در خیابان فردوسی در این‌باره گفت: موبایل‌های تاشو ظریف هستند، تعمیر نمی‌شوند و یا تعمیر آنها هزینه سنگینی دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، اپل به زودی از نخستین محصول موبایل هوشمند تاشو رونمایی می‌کند، اگرچه سامسونگ سال‌هاست دو موبایل تاشو با نام‌های زد فلیپ و زد فولد تولید می‌کند و چندین نسل آن در بازارهای جهانی و به دنبال آن بازار اصفهان عرضه می‌شود ولی کاربران نه تنها از آنها رضایت ندارند بلکه بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد تعداد زیادی از موبایل‌های تاشو اکنون در تعمیرگاه‌های موبایل در انتظار تعمیر هستند.

موبایل‌های تاشو به دلیل لوازم جانبی محدود و قیمت بالا، بازار دست دوم خوبی ندارد، بنابراین خرید و فروش آنها به ندرت انجام می‌شود. مدیر یکی از نمایندگی‌های موبایل سامسونگ در خیابان فردوسی دراین‌باره به خبرنگار ایراسین گفت: در مقابل هر هزار موبایل سامسونگ که می‌فروشیم یک عدد زد فلیپ یا زد فولد سفارش می‌دهند. پس از چند سال خرید فروش موبایل‌های هوشمند تاشو، تعمیرکاران نیز از تعمیر نشدن این دستگاه‌ها خبر می‌دهند. یک تعمیرکار معروف موبایل در خیابان فردوسی مدعی شد اکنون بیش از ۱۰ عدد موبایل تاشو برای تعمیر دارد. علی کشاورزی یکی از تعمیرکاران خیابان فردوسی در این‌باره گفت: اگر موبایل‌های تاشو یکی دو بار زمین بخورند نمایشگر آنها غیر قابل استفاده می‌شود و از طرفی تعویض نمایشگر آنها نیز دست‌کم تا به امروز غیرممکن است.

موبایل‌فروشان مدعی‌اند خرابی در موبایل‌های تاشو زیاد است و استفاده‌کنندگان گزارش می‌دهند موبایل در اتفاقات ساده نیز دچار مشکل می‌شود. درصد بروز مشکل در نمایشگر به مراتب بالاتر از سایر اجزای موبایل هوشمند است و تعمیر و تعویض آنها به دلیل تکنولوژی جدید هزینه بالایی دارد و در بسیاری از موارد نشدنی است. تعمیرکاران مدعی‌اند در مدل زد فولد سامسونگ خرابی باتری به کرات مشاهده می‌شود. این موبایل هوشمند قابلیت تبدیل به تبلت را دارد و وقتی از نمایشگر بزرگ‌تر استفاده کنید مصرف باتری آن افزایش می‌یابد.

امروز نسل ششم گالکسی زدفولد با قیمتی بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان بسته به اندازه حافظه در بازار اصفهان عرضه می‌شود ولی نسل‌های قبل‌تر آن با قیمت به مراتب کمتری در پلت‌فرم‌های آنلاین آگهی می‌شوند. برای مثال فولد ۵ با کارکرد کم و در حد نو کمتر از ۷۰ میلیون تومان قیمت دارد. با این حال خرید و فروش موبایل‌های هوشمند تاشو به ندرت اتفاق می‌افتد و از عمر تعداد زیادی از این آگهی‌های فروش بیش از ۲ هفته می‌گذرد. البته فروشندگان در هنگام فروش نیز به خریدار متذکر می‌شوند که موبایل‌های تاشو بازار دست‌دوم خوبی ندارند. کشاورزی یکی از تعمیرکاران خیابان فردوسی گفت: موبایل‌های تاشو ظریف هستند، تعمیر نمی‌شوند و یا تعمیر آنها هزینه سنگینی دارد.

با این شرایط به زودی نسل جدید موبایل‌های هوشمند اپل با قابلیت تاشوندگی در بازار عرضه می‌شود. اگرچه پس از آیفون ۱۳ دیگر آیفونی در بازار ایران رجیستر نشد ولی انتظار می‌رود آیفون تاشو نیز مانند آیفون ۱۴ و ۱۵ خیلی سریع به بازار اصفهان برسد. هنوز مشخص نیست اپل ویژگی متفاوتی نسبت به محصولات سامسونگ برای این محصول در نظر گرفته‌است یا نه؟ ولی موبایل‌های تاشو فعلی در بازار اصفهان کارنامه قابل قبولی ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =