• ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۱
  • کد خبر: 60778
  • readingTime: ۱ دقیقه
گاز

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: به اعتقاد کارشناسان، تولید ناکافی و نبود سرمایه‌گذاری در کنار مصرف غیراصولی به ناترازی گاز در ایران منجر شده است.

به گزارش ایراسین، موسی احمدی با بیان اینکه واکاوی راهکارها، آسیب‌ها و موانع پیرامون کاهش ناترازی گاز، برق و بنزین مسئله مهمی است که باید جدی گرفته شود، گفت: ازآنجاکه موضوع فشار افزایی پارس جنوبی را از مجلس یازدهم پیگیر هستیم و قراردادهایی مبنی بر انجام فشار افزایی در دریا از سوی مدیران پیشین انجام شده است، مدیران کنونی باید این قراردادها را به مرحله اجرا برسانند و ما نیز وظیفه نظارتی خود را انجام خواهیم داد.

وی افزود: افزایش مصرف غیر بهینه، افزایش‌نیافتن ظرفیت تولید و نداشتن نگاه راهبردی و توهم نامتناهی‌بودن این منابع، به وقوع ناترازی در کشور منجر شده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: اگرچه مسئولان تلاش دارند همه قصور این ناترازی را فقط متوجه مصرف‌کنندگان کنند و مصرف بالا را عامل کمبود معرفی کنند، اما به اعتقاد کارشناسان، تولید ناکافی و نبود سرمایه‌گذاری، در کنار مصرف غیراصولی، به ناترازی گاز در ایران منجر شده است.

احمدی بیان کرد: با توجه به روی کار آمدن دولت جدید و تغییر مدیران در وزارتخانه‌های نفت و نیرو، کمیسیون انرژی به‌زودی نشست‌های خود را با مدیران جدید با هدف پیگیری ناترازی بنزین و بررسی برنامه‌های آنان برگزار خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =