بازار طلا

انس طلا در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته سقف تاریخی خود را شکست و به دنبال آن قیمت طلای آبشده و سکه امامی نیز بر مدار صعودی قرار گرفتند. بسیاری از فعالان بازار طلا معتقدند طلای آبشده و سکه امامی نیز به زودی سقف قیمتی خود را می‌شکنند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سقف تاریخی انس طلا تا روز پنج‌شنبه هفته گذشته در محدوده ۲۵۳۲ دلار به ثبت رسیده بود ولی پس از انتشار داده‌های اقتصادی جدید در آمریکا سقف جدیدی در محدوده ۲۵۷۱ دلار به ثبت رساند و روز جمعه نیز به سقف‌شکنی خود ادامه داد. بازارهای داخلی در طول هفته گذشته اگرچه با کاهش نرخ ارز در بازار غیررسمی برمدار نزول قرار داشتند ولی با رشد قیمت انس طلا در پایان هفته، تعادل عرضه و تقاضا به سوی روند صعودی قیمت تغییر کرد.

انس طلا در بازارهای جهانی تأثیر بسیاری بر قیمت طلای آبشده دارد. برآیند هفتگی قیمت طلای آبشده صعودی بود و در روز پنج‌شنبه و جمعه حجم معاملات خرید افزایش چشم‌گیری داشت.

بازار داخلی طلا تحت تاثیر سقف شکنی انس/ در انتظار شنبه سبز در بازار طلا

محدوده ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تا ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برای طلای آبشده به یک ایستگاه فروش مهم مبدل شده است. قیمت در طول ماه‌های گذشته بارها به این سطح رسید و ریزشی شد، در پایان معاملات هفته گذشته نیز طلای آبشده دوباره تا ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافت و بسیاری از فعالان بازار عقیده دارند با شکست سقف انس طلا در بازارهای جهانی، قیمت طلای آبشده نیز وارد کانال ۱۶ میلیون تومان خواهد شد. در صورت شکست این سقف طلای آبشده مانع مهم دیگری تا سقف تاریخی خود ندارد ولی در صورت افزایش عرضه در بازار انتظار می‌رود طلای آبشده ابتدا تا سطح ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان ریزشی شود.

بازار سکه امامی نیز در معاملات هفته گذشته صعودی بود و در پایان هفته به سقف قیمتی ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

بازار داخلی طلا تحت تاثیر سقف شکنی انس/ در انتظار شنبه سبز در بازار طلا

سکه امامی در سال جاری بارها برای شکست سقف ۴۳ میلیون تومان ناتوان بود ولی این‌بار با کمک انس طلا از این محدوده عبور کرد. سکه امامی در صورت ادامه روند صعودی تا سقف تاریخی خود در محدوده ۴۶ میلیون تومان مانعی ندارد ولی در صورت توقف روند صعودی انتظار می‌رود قیمت سکه ابتدا تا ۴۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کند.

جمعه جادویی بازار طلا

بازار طلا در روز جمعه تعطیل بود ولی جمعه گذشته بازار پیش‌بینی‌ها داغ بود. بسیاری از تحلیل‌گران و فعالان بازار طلا از احتمال رشد شدید قیمت طلای آبشده و سکه امامی برای معاملات روز شنبه خبر دادند. به طور کلی چشم‌انداز فعالان بازار طلا مثبت شد، حتی برخی از فعالان بازار طلا معتقدند سقف تاریخی طلای آبشده و سکه امامی شکسته خواهد شد در طرف مقابل ضعف تقاضا در بازار ارز مانع بزرگی برای افزایش قیمت طلا و سکه و در بازار داخلی است با این حال اغلب فعالان بازار، منتظر افزایش قیمت طلا در بازار داخلی از روی شنبه هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =