مهدی جعفرپور

مهدی جعفرپور، پیش‌کسوت فوتبال با اشاره به مصاحبه مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در خصوص قانون سقف بودجه گفت: سوال من از آقای درویش و کسانی که با قانون سقف قراردادهای بازیکنان موافقند این است که یکی از مزایای این قانون را نام ببرند تا ما نیز یاد بگیریم چراکه مدیرعامل پرسپولیس منافع خود را در ایجاد محدودیت برای باشگاه‌ها می‌بیند.

مهدی جعفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به قانون سقف قراردادهای بازیکنان اظهار داشت: همه اهالی فوتبال می‌دانند که این قانون یک قانون من‌درآوردی از سوی فدراسیون فوتبال بوده است که به هیچ‌وجه هیچ کسی آن‌را تأیید نمی‌کند.

وی با اشاره به صحبت‌های مدیرعامل پرسپولیس پیرامون افزایش سقف قراردادهای تیم‌های آسیایی تصریح کرد: در این میان سوال من از آقای درویش که به مصوبه افزایش قراردادهای بازیکنان حمله می‌کند و آن را لکه ننگ فدراسیون می‌خواند این است که شاید ما از فواید قانون سقف قراردادها اطلاعی نداریم لطفاً یکی از مزیت‌های این قانون را عنوان کنند تا ما و بقیه مخالفان هم یاد بگیریم.

بازیکن سابق تیم سپاهان، با اشاره به پرداخت‌های خارج از قرارداد برخی باشگاه‌ها و دور زدن قانون سقف قراردادها خاطرنشان کرد: وقتی دستگاه نظارتی روی عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد و چارت باشگاهی مشخص نیست به راحتی قانون را دور می‌زنند. تنها کافی است دفترباشگاه‌ها را از لحاظ محیطی مقایسه کنید تا به تفاوت باشگاه‌ها پی ببرید. حرفه‌ای بودن یک باشگاه به همین زیرساخت‌ها است؛ وقتی شما برای پرداخت‌های خود دست به دامن هواداران می‌شوید، این حرفه‌ای بودن را زیر سوال می‌برید وگرنه سپاهان و تراکتور هم هوادار متمول کم ندارند اما منش آنها بر پایبندی به قانون است.

وی ادامه داد: وقتی باشگاه سپاهان با قانون سقف بودجه مخالفت می‌کند، به این دلیل است که قصد دارد ریشه این فسادها را بخشکاند و آقای درویش که با این لغو این قانون مخالف است احتمالاً منافع خود را در گرو این قانون می‌داند وگرنه مخالفت با افزایش سقف بودجه که هر چهار تیم آسیایی به طور یک‌سان از آن بهره‌مند می‌شوند توجه منطقی ندارد.

جعفرپور با بیان اینکه اصلاً نمی‌توان برای فوتبال حرفه‌ای سقف متصور شد افزود: این مصوبه افزایش سقف قراردادها کار پسندیده‌ای بود و البته که بهترین مار ان است که به طور کلی این قانون لغو شود چراکه وقتی درباره فوتبال حرفه‌ای حرف زده می‌شود نمی‌توان سقفی برای آن مشخص و آن را محدود کرد بلکه هرچقدر برای فوتبال حرفه‌ای هزینه شود، مثل کشورعربستان باعث پیشرفت فوتبال شور و مطرح شدن در دنیا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =