سردار مجتبی فدا

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت : اجلاسیه اولین کنگره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان در آبان ماه سال جاری برگزار می گردد.

به گزارش ایراسین، سردار مجتبی فدا با بیان اینکه نقش اصفهان در دوران دفاع مقدس بی بدیل است، اظهار داشت: استان اصفهان رتبه اول تعداد فرماندهان شهید در کشور را دارد و ۲۴ هزار شهید اصفهان یک دهم کل شهدای کشور در این دوران است و اصفهان استانی است که رتبه اول را در تعداد شهدای روحانی، دانش آموزی، کارمندی، کارگری و ورزشکار را در مدت جنگ تحمیلی دارد.

سردار فدا همچنین با بیان اینکه تعداد خانواده‌های ۲ و سه شهیدی استان اصفهان بسیار بالاست، اضافه کرد: اصفهان تنها استان دارای خانواده هفت و ۶ شهیدی در کشور است.

وی ادامه داد: در تمام کشور چه در دوران دفاع مقدس و چه هم اکنون، قدرت مدیریت، فرماندهی و روحیه رزمی مردم اصفهان زبانزد خاص و عام بوده است و افتخارات انقلابی و دفاع از نظام در کنار وجود عالمان و روحانیان برجسته و همچنین آثار گران بهای اعصار مختلف تاریخی در اصفهان باید توسط رسانه‌ها اطلاع رسانی شود.

فرمانده سپاه استان با بیان اینکه در کنگره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان ما به دنبال برگزاری یک اجلاسیه صرف نیستیم، تصریح کرد: برگزاری این رویدادها، باید به عنوان روشنگر مسیر مردم در پس اقدامات و شبهات دشمنان نظام عمل کند و از شاخصه‌هایی مانند تداوم، حضور و مشارکت مردم بهره مند باشد.

وی همچنین با اشاره به نزدیک بودن هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس با سه ویژگی ایمان و اعتقاد قلبی مردم به خدا، رهبری و فرماندهی امام خمینی (ره) و حضور و مشارکت مردم توفیق یافت که بحث مردمی بودن این دفاع باید توسط رسانه‌ها تبیین شود و اگر مردم نبودند جمهوری اسلامی در دفاع مقدس دستاوردی نداشت.

سردار فدا نقش حضور و مشارکت مردم را غیر قابل توصیف بیان کرد و گفت: حتی در دوران اپیدمی کرونا تجربه خوبی از مشارکت مردمی داشتیم که شاید در جنبه‌هایی حتی از دفاع مقدس نیز بالاتر بود.

فرمانده سپاه استان با بیان اینکه مشارکت مردمی در برنامه‌های بسیج نیز نقطه ثقل است، اظهار داشت: هنر بسیج این است که مردم را در میدان نگه دارد و نقش آفرینی آن‌ها را در راستای دفاع از کیان مقدس میهن تسهیل کند.

سردار فدا همچنین با اشاره به پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های مختلف گفت: امروز ما داشته‌ها و توانمندی‌هایی داریم که برخی با خود تحقیری، جوسازی، شانتاژ با تبلیغات بیگانه و فضای مجازی مسموم، آنها را کمرنگ جلوه می‌دهند.

وی ادامه داد: همین دیروز خبر قرار گرفتن ماهواره در مدار زمین توسط ایران منتشر شد، آیا این جز دستاوردهای نظام نیست؟ مگر چند کشور توان قراردادن ماهواره با فناوری بومی و اتکا به داشته‌های خود در مدار زمین را دارند؟

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به ظرفیت‌های جمهوری اسلامی، بیان کرد: استکبار یک زمانی به دنبال نابودی ایران و ریشه کنی جمهوری اسلامی بود، اما امروز کار به جایی رسیده که التماس می‌کنند که اگر می‌خواهید پاسخ رژِیم صهیونیستی را بدهید با سلاح استراتژیک و راهبردی و سنگین نزنید، روزی تحریم می‌شدیم تا نتوانیم سلاحی بخریم اما امروز تحریم می‌شویم تا سلاح و توان پیشرفته نظامی خود را به دیگر کشورها نفروشیم.

وی با اشاره به خباثت‌های استکبار در حوادث سال ۱۴۰۱، ادامه داد: برخی دولت‌ها، سفارتخانه و گروه‌های معاند مختلف پیرو حوادث آن سال به دنبال نابودی کل نظام از بیخ و بن بودند، اما امروزه با اقتدار مقر گروهک‌هایی که در مختل کردن امنیت مردم و کشور نقش داشتند تخلیه و خلع سلاح می‌شود که این همه نشانه اقتدار و بزرگی نظام است.

این مقام نظامی در بخشی دیگر از اظهارات خود با اشاره به وضعیت جبهه مقاومت در جنگ غزه، اظهار داشت: پاسخ رژیم صهیونیستی در خصوص شهادت و ترور اسماعیل هنیه که قطعی است اما زمان و مکان آن توسط جمهوری اسلامی مشخص خواهد شد که همین امر کابوس رژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی تا کنون بارها اعلام کرده است که جبهه مقاومت مستقل و متکی به خود است و در طراحی، مدیریت و اجرا از توان بومی خود استفاده می‌کند.

سردار فدا با بیان اینکه وحشی گری رژیم صهیونیستی جایی برای دفاع از آن نگذاشته، گفت: بنابر قول نخست وزیر سابق این رژیم از شروع جنگ اکتبر در غزه تا کنون، در شمال تا جنوب مناطق اشغالی ،۵۰۰ هزار آواره وجود دارند و کلیه فعالیت‌های روزمره و اقتصادی این غاصبان با تعطیلی روبرو شده است.

فرمانده سپاه استان اصفهان همچنین در پایان نشست خود با اعلام برگزاری رزمایش الی بیت مقدس ۱۵ به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: این رزمایش با نام پر افتخار سرلشکر شهید محمد رضا زاهدی در ۵ و ۶ مهر ماه در استان توسط ۹۶ گردان بیت المقدس و ۵۷ گردان کوثر خواهران نیروهای مقاومت بسیج برگزار خواهد شد.

۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر هفته دفاع مقدس نام دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =