کفش

فروشگاه‌های کفش مارک اصفهان در شهریور ۱۴۰۳ جشنواره‌های فروش کم‌سابقه‌ای برگزار کرده‌اند. رقابت سنگین میان مارک فروشان با اوتلت‌ها دلیلی شد تا جشنواره‌های کفش رایگان با عنوان " ۳ تا بخر ۱۰ تا ببر" یا "یکی بخر، دو تا بخر" بیشتر از هر زمان دیگر باشد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، رقابت برای فروشگاه‌های کفش مارک در اصفهان طی سال جاری سخت‌تر شد زیرا با ظهور فروشگاه‌های اوتلت و عرضه کفش مارک با قیمت پایین‌تر، جشنواره‌های فروش کفش مارکت برای نخستین در شهریور با تبلیغات عجیبی همراه بود. فروشگاه‌های اوتلت کفش‌های مارک را به صورت تک‌ساز می‌فروشند. این فروشگاه‌ها همراه با سایر برند فروشان با آغاز شهریور ماه انواع و اقسام کفش‌های تابستانی را حراج کردند ولی در هفته‌های گذشته بر شدت جشنواره‌های فروش افزوده شد.

یکی از این فروشگاه‌ها مدعی است با خرید ۲ عدد یا ۳ عدد کفش مارک می‌توانید به ترتیب ۵ یا ۱۰ کفش ببرید. بدین ترتیب مشتری فقط هزینه ۳ عدد کفش می‌پردازد و ۷ جفت دیگر به عنوان رایگان دریافت می‌کند. فروشگاه‌های بسیاری جشنواره فروش با عنوان "یکی بخر، دو تا ببر" را آغاز کرده‌اند، چند فروشگاه کفش برند چینی کفش نیز طرح دیگری با عنوان "۲ تا بخر، ۳ تا ببر" دارند. جشنواره کفش‌های رایگان در بیشتر برندهای بزرگ دیده می‌شود، برخی از آنها نیز محصولات خود را با درصدی تخفیف حراج کرده‌اند. تخفیف‌ها بین ۲۰ تا ۶۰ درصد است و شامل کفش‌های نیوکالکشن پاییزی نمی‌شود. قیمت کفش مارک با این تخفیف‌ها تا ۲ میلیون تومان کاهش می‌یابد ولی کمترین رقم برای خرید کفش تابستانه بسیاری از برندها با وجود حراجی حدود ۵ میلیون تومان است.

قیمت کفش‌های مارک حراجی در فروشگاه‌های اوتلت تا ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز کاهش می‌یابد ولی در بیشتر فروشگاه‌ها با وجود تبلیغات گسترده در فضای مجازی قیمت کفش با وجود حراج کمتر از ۴ میلیون تومان نیست و گاهی به بیش از ۱۰ میلیون تومان می‌رسد.

سایزهای خیلی خاص!

در بازار کفش اصفهان بعضی از سایزها مانند ۴۲ تا ۴۴ برای مردان پرفروش هستند و در مقابل سایزهای ۳۶ تا ۳۸ برای خانم‌ها به ندرت فروش می‌روند. فروشگاه‌های کفش مارک در اصفهان کفش‌های سایز ۳۶ تا ۳۸ را با قیمتی کمتر از ۱ میلیون تومان به حراج گذاشته‌اند. برندهایی که قیمت کفش در جشنواره‌های فروش آنها کمتر از ۵ میلیون تومان نیست هم کفش سایز ۳۶ تا ۳۸ را با قیمتی بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان می‌فروشند. در طرف مقابل تنوع برای سایزهای ۴۲ تا ۴۴ کمتر است. اگرچه در حراجی‌ها کفش‌هایی با سایز تا ۴۸ نیز عرضه می‌شوند ولی تنوع سایزهای بزرگ به مراتب کمتر است، در مقابل هر چه سایز کفش کمتر باشد با تنوع بالاتری عرضه می‌شوند.

جشنواره‌های فروش به برندهای ایرانی رسید

برندهای ایرانی و اصفهانی مانند کفش بهشتیان، کفش شاهین، نوین چرم نیز پا به پای ۳۶۱، اسکیچرز و آدیداس جشنواره‌های فروش متنوعی برگزار کردند ولی خبری از کفش رایگان نیست. این جشنواره‌ها در بیشتر مشاهدات شامل حراج‌های ۱۰ تا ۴۰ درصدی می‌شوند. محصولات برندهای ایرانی در بازار کفش در کلاس متفاوتی با برندهای خارجی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =