• ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
  • کد خبر: 61035
  • readingTime: ۱ دقیقه
محمدعلی دهقان دهنوی

محمدعلی دهقان دهنوی با حکم وزیر صمت به عنوان معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران منصوب شد.

به گزارش ایراسین، مراسم تکریم مهدی ضیغمی و معارفه محمدعلی دهقان دهنوی به عنوان معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، ۲۶ شهریور با حضور سید محمد اتابک وزیر صمت برگزار شد.

در بخشی از حکم وزیر صمت آمده است: «نظر به مراتب شایستگی، تعهد، دانش و تجربه ارزشمند جنابعالی به‌موجب این حکم به‌سمت معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران منصوب می‌شوید.

با توجه به اینکه در شرایط کنونی که کشور بیش از هر زمان دیگر به توسعه تجارت، کاهش هزینه‌های مبادله و روان‌سازی امور نیاز دارد، نکات زیر مورد تاکید است:

- روان‌سازی فرآیندها و حذف تشریفات و مقررات زائد در امور صادرات و واردات

- توسعه همکاری‌های دو جانبه و چند جانبه با دیگر کشورها

- حمایت از توسعه بنگاه‌های تجاری و افزایش توانمندی آنها به‌منظور حضور فعال در بازارهای جهانی

- تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی

محمدعلی دهقان دهنوی کیست؟

محمدعلی دهقان دهنوی متولد ۱۴ اردیبهشت ۱۳۵۷ و دارای مدرک تحصیلی دکتری اقتصاد صنعتی از دانشگاه تربیت مدرس است. وی پیش از این در مسئولیت‌هایی همچون معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار (از ۷ بهمن ۱۳۹۹ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰) فعالیت داشته است.

عضویت در هیئت علمی گروه مالی و بانکداری دانشگاه علامه طباطبایی و معاونت آموزشی موسسه عالی آموزش بانکداری ایران از دیگر سوابق کاری اوست.

سازمان توسعه تجارت ایران یک سازمان دولتی زیرمجموعهٔ وزارت صنعت، معدن و تجارت است که به دنبال تسهیل، توسعه و تقویت تجارت خارجی ایران (به‌محوریت صادرات غیرنفتی) و دستیابی به سهم بیشتر بازارهای هدف به‌صورت یکپارچه و اثربخش می‌باشد. فعالیت‌های صنعت نمایشگاهی کشور نیز ذیل این سازمان برنامه ریزی و اجرا می‌گردد.

پیش از این «مهدی ضیغمی» رئیس سازمان توسعه تجارت ایران بود.

مراسم تکریم مهدی ضیغمی و معارفه محمدعلی دهقان دهنوی به عنوان معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، ۲۶ شهریور با حضور سید محمد اتابک وزیر صمت برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =