• ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
  • کد خبر: 61037
  • readingTime: ۱ دقیقه
زوج و فرد

رئیس پلیس راهور استان اصفهان از تغییر ساعت اجرای طرح زوج و فرد در اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، علی اصغر زارع در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح زوج و فرد و تغییرات ایجاد شده در ساعات اجرایی شدن آن اظهار کرد: طرح زوج و فرد پیش از این نیز در شهر اصفهان اجرا می‌شد، اما با توجه به تغییر فصل ساعت اجرای آن تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه با توجه به آغاز مدارس ساعت اجرای طرح زوج و فرد مقداری تغییر کرده است، افزود: از بیست‌وهفتم شهریور طرح زوج و فرد از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰ و مجدد از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۱:۰۰ اجرا خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: دوربین‌های هوشمند نظارتی نیز در محدوده زوج و فرد تقویت شده است و با توجه به افزایش تعداد و تقویت نظارت‌های هوشمند، انتظار می‌رود شهروندان با پایبندی به قانون از جریمه مصون بمانند.

زارع ادامه داد: طی روزهای اخیر شاهد مراجعه بیشتر شهروندان به نقاط مرکزی شهر و افزایش ترافیک بوده‌ایم و انتظار می‌رود افراد برای رفتن به مرکز شهر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی و طرح‌های در حال اجرا مانند طرح زوج و فرد داشته باشند.

وی گفت: با توجه به افزایش بار ترافیکی با بازگشایی مدارس، افراد و به ویژه والدین باید به ساعت تردد خود توجهی ویژه داشته باشند و احتمال معطلی در ترافیک را در نظر بگیرند تا بدون عجله و شتاب به مقصد برسند و از رخداد حادثه پیشگیری شود.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان اضافه کرد: ساماندهی هر چه سریع‌تر سرویس‌های مدارس از جمله دیگر نکاتی است که باید مد نظر قرار داشته باشد، مدارس نیز باید جای پارک مناسبی برای سرویس‌های مدارس در نظر بگیرند و رانندگان سرویس مدارس و والدین از توقف‌های دوبله و سوبله خودداری کنند.

زارع خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود رانندگان و کاربران ترافیک مراقب دانش‌آموزان باشند و در محیط‌ها و خیابان‌های نزدیک مدارس با سرعت مطمئنه حرکت کنند و نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اهتمام داشته باشند.

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای ثبت شده، طی سال جاری شاهد کاهش آمار جانباختگان تصادفات درون‌شهری استان اصفهان هستیم، اما تعداد مجروحان تصادفات افزایش داشته که امید است با رعایت قوانین و مقررات از سوی هم‌وطنان و شهروندان، این آمار نیز کاهشی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =