• ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵
  • کد خبر: 61045
  • readingTime: ۱ دقیقه
هنرستان

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، از تاسیس اولین هنرستان شاهد دخترانه در ناحیه ۳ شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مرضیه ذاکری، رئیس اداره امور شاهد و ایثار گران اداره کل اموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: از آنجایی که استان اصفهان با ۲۴ هزار شهید، استان دارای بیشترین شهید ۸ سال دوران دفاع مقدس در کشور است و از این تعداد بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ شهید دانش‌آموز و نزدیک به ۴۰۰ شهید فرهنگی را به خود اختصاص داده، مسئله رسیدگی به شرایط تعلیم و تربیت فرزندان شهدا و جانبازان در آموزش و پرورش این استان اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند و به همین سبب و بنابر درخواست دانش آموزان توانستیم طرح افتتاح نخستین هنرستان دخترانه شاهد را در سال جاری اجرایی کنیم.

وی افزود: در استان اصفهان ۷۶ مدرسه شاهد با بیش از ۲۳ هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل و همچنین هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز طرح پراکندگی تحت پوشش داریم و هدف از تأسیس این هنرستان، ارائه خدمات بهتر به فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران است.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در مسئله اهمیت دادن به هنرستان‌ها و مهارت‌آموزی در دنیای امروز، تاکید کرد: توجه به این نیاز مهم در جهت تحقق درخواست مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و همچنین درخواست دانش‌آموزان، باعث شد تا اقدامات لازم برای تأسیس این هنرستان صورت پذیرد.

ذاکری تصریح کرد: با تأسیس این هنرستان، دانش‌آموزان دختر شاهد و ایثارگر در اصفهان، فرصت‌های بیشتری برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کسب مهارت‌های مورد نیاز بازار کار پیدا خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =