• ۱۳ ساعت قبل
  • کد خبر: 61171
  • readingTime: ۱ دقیقه
مسئولیت اجتماعی

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی بین‌المللی گفت: ورود هوش مصنوعی به زندگی بشری مسئولیت پذیری‌های اجتماعی و سیاسی را در معرض تغییرات قرار می‌دهد که نه تنها آرایش محتوایی بلکه آرایش شکلی زندگی بشر را تغییر خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مهدی مطهرنیا با اشاره به ورود انسان‌ها به دوره حضور هوش مصنوعی و اثرات و پیامدهای آن در ساحت‌های مختلف اظهار کرد: ورود هوش مصنوعی به بخش‌های گوناگون حیات به ویژه در گستره‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی قابل تأمل است.

وی ادامه داد: بررسی تأثیر آن بر حوزه سرمایه اجتماعی بالاخص در «مسئولیت پذیری» مردمان در قبال نتایج و پیامدهای رشد و توسعه بهره‌مندی از آنها در آینده زمان بسیار اهمیت دارد.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی بین‌المللی خاطر نشان کرد: هوش مصنوعی متحول کننده تمام ابعاد حیات آدمی در بستر تغییرات پرشتاب حتی در سبک زندگی خواهد بود.

وی افزود: مسئولیت پذیری‌های اجتماعی و سیاسی را در معرض تغییرات متنوعی قرار می‌دهد که نه تنها آرایش محتوایی بلکه آرایش شکلی زندگی بشر را تغییر خواهد داد.

مطهرنیا معتقد است که نظارت آدم خردمند بر ابعاد گوناگون زندگی با استفاده از هوش مصنوعی افزایش می‌یابد و سستی انسان‌های خرد گریز را به همان اندازه تشدید خواهد کرد. این دوره از هوش مصنوعی به دوره روح مصنوعی و از شکافت اتم به شکافت زمان خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =