• ۳ ساعت قبل
  • کد خبر: 61239
  • readingTime: ۱ دقیقه
بورس

طبق گزارش مرکز آمار ایران، میران سرمایه گذاری خارجی در بازار سرمایه ایران در پنج ماه نخست سال جاری از مرز ۸.۹۵ همت عبور کرد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، مرکز آمار ایران طی گزارشی، شاخص‌های کلان اقتصادی و اجتماعی کشور در شهریور ماه ۱۴۰۳ را منتشر کرد که بر اساس داده‌های آن، از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه، تعداد سرمایه گذاری‌های خارجی در بازار سرمایه ایران به رقم چهار هزار و ۸۶۰ سرمایه گذاری رسیده است. بر این اساس، سهم سبد بخش حقوقی در تعداد سرمایه گذاری‌ها یک هزار و ۵۶۲ و سهم سبد بخش حقیقی سه هزار و ۲۹۸ سرمایه گذاری بوده است.

این در حالی است که در پایان سال گذشته میزان سرمایه گذاری خارجی در بازار سرمایه ایران (مجموع کل سرمایه گذاری خارجی در بازار سرمایه در سال ۱۴۰۲) به چهار هزار و ۷۶۳ مورد رسید و طبق آمار موجود در این گزارش در پنچ ماهه نخست سال جاری، رکورد تعداد کل این سرمایه گذاری در سال گذشته شکسته شده است.

بر اساس این گزارش، ارزش این میزان سرمایه گذاری در بازار سرمایه کشور، هشت هزار و ۹۵۲ میلیارد تومان (۸.۹۵ همت) برآورد شده که در این میان سهم سبدهای حقوقی سرمایه‌گذاری در بازار هشت هزار و ۱۱۴ میلیارد تومان (۸.۱ همت) و سهم سبد حقیقی سرمایه‌گذاری خارجی ۸۳۸ میلیارد (۰.۸۳ همت) است.

مطابق این گزارش، شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان مرداد ماه سال جاری در محدوده دو میلیون و ۳۷ هزار قرار گرفته و ارزش کل بازار سهام بورس تهران در این ماه شش هزار و ۶۵۶ هزار میلیارد تومان (۶۶۵۶ همت) برآورد شده است.

همچنین، شاخص کل فرابورس نیز در این ماه به ۲۰ هزار و ۷۹۸ رسید که ارزش کل بازار سهام آن یک هزار و ۴۶۰ همت محاسبه شد.

گفتنی است؛ ارزش کل معاملات در بورس تهران در مرداد ماه سال جاری، به ۷۳۳.۳۱ همت رسید و در بازار فرابورس نیز ارزش معاملات در این ماه ۴۳۳ همت محاسبه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =