رهبر

رهبر انقلاب با تاکید بر این که خواص دنیای اسلام، انگیزه برای «تشکیل امت اسلامی» را تقویت کنند، گفتند: ما امروز نیازمند تشکیل امت اسلامی هستیم. یعنی باید دنبال این برویم. چه کسی میتواند در این زمینه کمک کند؟ دولتها میتوانند تأثیر بگذارند البته انگیزه در دولتها خیلی قوی نیست.

به گزارش ایراسین، همزمان با خجسته سالروز میلاد پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و امام جعفر صادق علیه‌السلام، جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان سی‌وهشتمین کنفرانس وحدت با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بیان کردند: روز میلاد پیغمبر صلّی‌الله‌علیه‌وآله وسلم، یک روز استثنایی است در تاریخ. علت هم این است که ولادت نبی مکرم مقدمه ضروری و لازم نبوت ختمیه است و نبوت ختمیه در واقع نسخه نهایی و کامل برای سعادت و تعالی بشر است.

ایشان تاکید کردند: اگر ما حرکت عام تاریخ بشر را تشبیه کنیم به یک کاروان که در راهی در حرکت است، و بشر در این حرکت تاریخی در مسیر زمان در بستر زمان در حال حرکت و پیشرفت است، قطعاً کاروان‌سالار و راهبر این کاروان انبیا الهی هستند. انبیا الهی هم راه را نشان می‌دهند، هم قدرت تشخیص و جهت‌یابی را در آحاد انسان و افراد انسان تقویت می‌کنند.

ایشان گفتند: در خلال سلسله‌ی این راهبران و قافله‌سالاران بدون تردید کاروان‌سالار حقیقی و نهایی و اصلی وجود مقدس حضرت محمدمصطفی (صلی الله علیه و آله) است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار بیان کردند: یکی از بزرگترین درس‌های نبوی امت‌سازی و تشکیل امت اسلامی است. دنیای اسلام امروز به این درس نیاز دارد.

ایشان افزودند: اگر می‌خواهیم پیام وحدت ما در دنیا صادقانه تلقی شود باید در میان خودمان وحدت وجود داشته باشد.

ما امروز نیازمند تشکیل امت اسلامی هستیم

ایشان تاکید کردند: شاید یکی از بزرگترین درس‌های نبوی برای ما عبارت است از امت‌سازی؛ تشکیل امت اسلامی. آن مبارزات سیزده ساله‌ی مکه، منتهی شد به هجرت که پایه‌گذاری امت اسلامی بود.

رهبر انقلاب افزودند: ما امروز به این درس احتیاج داریم، ما امروز فاقد امت اسلامی هستیم. کشورهای اسلامی زیادند، نزدیک دو میلیارد مسلمان در دنیا زندگی می‌کنند اما عنوان امت نمی‌توان بر این مجموعه گذاشت؛ چون هماهنگ نیستند، چون یک جهت نیستند.

ایشان ادامه دادند: امت یعنی مجموعه‌ی انسان‌هایی که در یک جهت به سوی یک هدف با یک انگیزه دارند حرکت می‌کنند ما این‌جور نیستیم، ما متفرقیم. نتیجه‌ی این تفرّق سلطه‌ی دشمنان اسلام است. نتیجه‌ی این تفرّق این است که فلان کشور اسلامی احساس می‌کند اگر بخواهد خودش را نگه دارد باید تکیه کند به آمریکا. اگر متفرّق نبودیم این نیاز احساس نمی‌شد.

ایشان بیان کردند: ما می‌توانستیم پشت در پشت هم، دست در دست هم از امکانات یکدیگر استفاده کنیم به هم کمک کنیم یک واحد را تشکیل بدهیم این واحد از همه‌ی قدرت‌های امروز دنیا می‌توانست قوی‌تر باشد. کمااینکه یک روز این‌جوری بود.

خواص دنیای اسلام، انگیزه برای «تشکیل امت اسلامی» را تقویت کنند

رهبر انقلاب تاکید کردند: ما امروز نیازمند تشکیل امت اسلامی هستیم. یعنی باید دنبال این برویم. چه کسی می‌تواند در این زمینه کمک کند؟ دولت‌ها می‌توانند تأثیر بگذارند البته انگیزه در دولت‌ها خیلی قوی نیست.

ایشان تصریح کردند: آنهایی که می‌توانند این انگیزه را قوی کنند خواص دنیای اسلامند؛ یعنی همین شماها سیاستمداران، علما، دانشمندان، دانشگاهیان، طبقات بانفوذ، صاحب فکر، شعرا، نویسندگان، تحلیلگران سیاسی و اجتماعی اینها می‌توانند اثر بگذارند. اگر ده سال فرض بفرمائید مطبوعات دنیای اسلام همه بر روی اتحاد مسلمین تکیه کنند مقاله بنویسند شاعر شعر بگوید تحلیلگر تحلیل کند استاد دانشگاه تبیین کند عالم دینی حکم کند بلاشک در طول این ده سال وضعیت به کلی عوض خواهد شد. ملت‌ها که بیدار شدند ملت‌ها که علاقمند شدند دولت‌ها ناچار می‌شوند در آن جهت حرکت بکنند.

ایشان ادامه دادند: خواص می‌توانند این کار را انجام بدهند این وظیفه‌ی ماست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =