سپاهان - ذوب‌آهن

با بررسی تقابل‌های گذشته دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن در ادامه به چند نکته جالب اشاره شده است که با هم مرور می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن و فولاد مبارکه سپاهان در چارچوب هفته پنجم لیگ برتر فوتبال روز یک‌شنبه یک مهر ماه از ساعت ۱۹ در ورزشگاه فولادشهر به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

با بررسی تقابل‌های گذشته دو تیم در ادامه به چند نکته جالب اشاره شده است که با هم مرور می‌کنیم:

نخستین گل تاریخ شهرآورد زاینده‌رود در پنجمین تقابل دو تیم و پس از ۴۱۱ دقیقه بسته ماندن دروازه‌ها توسط رضا دهقان، بازیکن سپاهان به ثمر رسیده است؛ ۴ دیدار نخست شهرآورد اصفهان با تساوی بدون گل خاتمه یافته است.

در تاریخ رویارویی‌های سپاهان و ذوب‌آهن، زردپوشان دیار زاینده‌رود تنها یک بار و در پنجمین تقابل دو تیم، پس از به ثمر رساندن گل نخست، بازنده بازی بودند و اصطلاحاً ذوب‌آهن تنها یک بار موفق به ثبت کامبک در برابر سپاهان شده است.

در سال ۱۳۵۲ و نخستین دوره جام تخت جمشید، سهمیه تیم فوتبال سپاهان به دلیل کمبود امکانات به ذوب‌آهن اختصاص یافت؛ تیم فوتبال ذوب‌آهن برای حضور در این مسابقات ابتدا از ۹ بازیکن سپاهان دعوت به همکاری کرد که به دلیل حساسیت‌های میان دو باشگاه تنها ۳ بازیکن به نام‌های سیاوش حیدری، مهدی چلونگر و منوچهر کبیریان این همکاری را پذیرفتند.

در میان تیم‌های شهرستانی، سپاهان رکورددار حضور متوالی در سطح اول فوتبال ایران است؛ سپاهانی‌ها از سال ۱۳۷۲ تا کنون به صورت متوالی در بالاترین سطح فوتبال ایران به رقابت می‌پردازند، ذوب‌آهن از این نظر پس از سپاهان و با یک سال اختلاف در رده دوم قرار دارد.

تیم‌های فوتبال سپاهان و ذوب‌آهن تنها تیم‌های شهرستانی هستند که تجربه حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه دارند.

سپاهان و ذوب‌آهن به ترتیب با کسب ۵ و ۴ قهرمانی، سومین و چهارمین تیم‌های پرافتخار جام حذفی کشور هستند.

از جمله بازیکنان مطرح که سابقه پوشیدن پیراهن هر دو تیم را دارند می‌توان به آرمناک پطروسیان، لئون استپانیان، سیاوش حیدری، سیدکمال حسینی، محمدرضا خلعتبری، شهاب گردان، حسن اشجاری، فرشید طالبی، علی احمدی، شاهین خیری، گئورگی گولسیانی و کیروس استنلی اشاره کرد.

ذوب‌آهن و سپاهان تاکنون در جام‌های مختلف ۷۴ بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که ۲۹ برد برای سپاهان، ۱۹ برد برای ذوب‌آهن و ۲۶ تساوی در تاریخچه بازی‌های این دو تیم به ثبت رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =