فولاد هرمزگان

با همت کارکنان واحد فولادسازی فولاد هرمزگان، پروژه بهینه‌سازی پروفیل نسوز کوره‌های قوس الکتریکی با موفقیت انجام شد و ظرفیت تولید تختال سالانه در این شرکت ۵۰ هزار تن افزایش یافت.

به گزارش ایراسین، بهره‌وری منابع و تولید مقرون‌به‌صرفه در شرکت فولاد هرمزگان به‌عنوان یکی از استراتژی‌های اساسی توسعه کسب‌وکار دنبال می‌شود. این شرکت در طول سال‌های اخیر، همواره پروژه‌های مختلفی را برای افزایش تولید و رکوردشکنی، کاهش مصرف انرژی و بهبود کیفیت و کمیت محصول دنبال کرده که نتیجه آن رکوردشکنی‌های تولیدی کمّی و کیفی متعدد و تولید محصولات با بهترین کیفیت و مطابق با نیاز مشتریان بوده است. به این موارد می‌توان استفاده از ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه در واحدهای تولیدی اشاره کرد که به ثبت رکوردهای تولیدی در سال‌های اخیر منجر شده‌اند.

یکی از این اقدامات، پروژه افزایش حجم کوره‌های قوس الکتریکی فولادسازی با کمک واحدهای نسوز و ذوب و ریخته‌گری بود که با موفقیت انجام شد و به‌این‌ترتیب ظرفیت تولید کوره‌های قوس الکتریکی در فولاد هرمزگان به میزان ۵۰ هزار تن در سال افزایش یافت. خبرنگار روابط عمومی در این خصوص با معاون بهره‌برداری، مدیر فولادسازی، رئیس ذوب کوره و LF و رئیس نسوز گفت‌وگو انجام داده است که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید:

آمادگی فولاد هرمزگان برای رکوردشکنی‌های جدید

مجید ابوعطیوی، سرپرست معاونت بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان با بیان اینکه بی‌تردید در شرایط امروزه اقتصاد جهانی، لازمه بقای شرکت‌ها، کنترل و کاهش قیمت تمام‌شده و تولید محصولات با ارزش‌افزوده بالاست، گفت: در شرکت فولاد هرمزگان با توجه به محدودیت شدید انرژی در فصول گرم و سرد، به دنبال افزایش بهره‌وری با اجرای پروژه‌های بهبود هستیم. تمام تلاش ما در سال جاری این بود که بتوانیم پیش از محدودیت‌های انرژی با حداکثر ظرفیت تولید کنیم. البته پیش‌تر پروژه‌های متعددی در واحدهای تولید به سرانجام رسیدند که خوشبختانه حاصل آن ثبت رکوردهای متعدد در واحدهای فولادسازی و احیا مستقیم در دو ماه نخست سال جاری بوده است.

وی افزود: با شروع محدودیت‌های برق در خردادماه رکوردشکنی این واحد متوقف‌شده، اما پروژه‌های بهبود ازجمله افزایش حجم کوره‌های قوس الکتریکی را در زمان محدودیت اجرا کردیم. این پروژه ازآن‌جهت اهمیت دارد که با همین میزان مصرف انرژی، مواد اولیه، تجهیزات و ماشین‌آلات حدود ۵۰ هزار تن به ظرفیت کوره‌ها اضافه می‌شود و آماده رکوردشکنی‌های بعدی خواهیم بود. امیدواریم محدودیت‌های انرژی سریع‌تر خاتمه یابد تا بتوانیم با تمام ظرفیت نسبت به تحقق اهداف سالانه و جبران تولید ازدست‌رفته اقدام نمائیم.

برنامه‌ریزی مدون برای ارتقای بهره‌وری و افزایش تولید

رضا باران‌پویان، سرپرست مدیریت فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد هرمزگان، در این خصوص بیان کرد: در شرایط کنونی که ناترازی تولید و مصرف انرژی در کشور ما به‌عنوان عاملی برای اعمال محدودیت‌های شدید انرژی برای فولادسازان شده است، یکی از راهکارهای کاهش این وضعیت، ارتقای سطح بهره‌وری در واحدهای فولادسازی است.

وی افزود: توقفات طولانی‌مدت که اغلب منجر به عدم تحقق برنامه‌های تولید می‌شوند، خسارات مالی فراوانی را به فولادسازان تحمیل می‌کنند. بنابراین تنها با برنامه‌ریزی مدون برای ارتقای بهره‌وری و دیدگاهی پیشگیرانه می‌توان از خسارت‌های ایجادشده ناشی از محدودیت‌های انرژی جلوگیری کرد که یکی از این برنامه‌ها اجرای پروژه‌های بهبود و افزایش ظرفیت فولادسازی است.

باران‌پویان ادامه داد: پروژه افزایش حجم کوره‌های قوس الکتریکی با هدف افزایش ظرفیت فولادسازی به همت کارکنان واحد ذوب کوره و LF و نیز نسوز شرکت با موفقیت انجام شد و توانستیم با افزایش تغییر در پروفایل نسوز کوره، حدود ۵۰ هزار تن به‌صورت بالقوه ظرفیت تولید را افزایش دهیم.

ابوعطیوی و باران‌پویان در پایان از حمایت‌های بی‌دریغ مدیرعامل، معاون بهره‌برداری، مدیر فولادسازی و ریخته‌گری مداوم و همکاران دفتر فنی تولید فولادسازی، تعمیرات ذوب، نسوز و سایر عزیزانی که در اجرای این پروژه مهم سهیم بودند، تقدیر و تشکر کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =