• ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸
  • کد خبر: 61395
  • readingTime: ۱ دقیقه
دادگستری

رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: یکی از اولویت‌های دستگاه قضائی استان در نیمه دوم امسال، رفع اطاله کارشناسی در پرونده‌های قضائی است.

به گزارش ایراسین، حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری روز دوشنبه در بازدید از کانون کارشناسان رسمی دادگستری با اشاره به مشکلات موجود در زمینه کارشناسی افزود: عموم مردم، هم در باره کمبود کارشناس و هم اطاله روند کارشناسی پرونده‌ها گلایه دارند که باید مرتفع شود.

وی، همچنین با اشاره به موضوع پرونده‌های کثیرالشاکی، بر ضرورت همکاری کارشناسان و تسریع در اعلام نظریه کارشناسی در این پرونده‌ها تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری اصفهان افزود: انصراف دیرهنگام کارشناسان از موضوع کارشناسی از عوامل ایجاد اطاله دادرسی در پرونده‌های قضائی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این عامل از عوامل اخلال در روند دادرسی قضائی محسوب می‌شود، نظارت در این باره از سوی کانون کارشناسان ضروری است.

حجت‌الاسلام جعفری بر رعایت اخلاق حرفه‌ای از سوی کارشناسان و انجام اقدامات صیانتی از سوی هیأت مدیره کانون و مرکز کارشناسان نیز تاکید کرد.

در زمان حاضر کانون کارشناسان رسمی دادگستری اصفهان با عضویت و فعالیت بیش از سه هزار کارشناس رسمی در ۶۵ رشته، بزرگترین کانون کشور پس از تهران محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =