همایش ملی ناترازی انرژی صنعت برق و چشم انداز اقتصاد ایران

مدیرعامل شرکت صنایع نیرو و انرژی پاک فولاد (صناپ) در همایش ملی «ناترازی صنعت برق و آینده اقتصادی ایران» گفت: برای ورود به حوزه انرژی‌های خورشیدی تنها به نیروگاه‌های بزرگ نباید بسنده کرد و برای نیروگاه‌های کوچک مقیاس نیز سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدرضا جعفرزاده، مدیرعامل شرکت صنایع نیرو و انرژی پاک فولاد (صناپ) در همایش ملی ناترازی انرژی صنعت برق و چشم‌انداز اقتصادی ایران با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر اظهار کرد: در کشور ۳۳۰ روز آفتابی داریم که بهترین منبع پایدار برای انرژی‌های تجدیدپذیر به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه باید روند کلان دنیا را در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در نظر گرفت، افزود: در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۶۲ درصد سرمایه گذاری در بخش انرژی آفتابی و بادی صورت گرفته و ۴۸ درصد در حوزه اصناف و ۱۵ درصد در بخش خانگی انجام شده است.

جعفرزاده خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری در این حوزه نیاز به راه‌کارها و خلاقیت‌هایی دارد که انرژی‌های تجدیدپذیر تقویت شود و تأثیرگذار باشد.

مدیرعامل شرکت صنایع نیرو و انرژی پاک فولاد (صناپ) با بیان اینکه برای ورود به حوزه انرژی‌های خورشیدی تنها به نیروگاه‌های بزرگ نباید بسنده کرد، افزود: در واقع در خصوص نصب و استفاده از پنل‌های خورشیدی در مقیاس‌های کوچک‌تر نباید غافل شد و از شهرک‌های صنعتی که تعطیل بودند و عدم النفع هستند برای نیروگاه‌های کوچک مقیاس استفاده کرد تا از این طریق کمکی به صنایع استان انجام داده باشیم.

سرمایه‌گذاری در ابعاد کوچک مقیاس انرژی‌ خورشیدی ضرورت دارد

رفع مشکلات ناترازی برق تنها با انرژی‌های تجدیدپذیر

علیرضا شیخی، مدیر عامل شرکت نیروگاه‌های برق حرارتی استان اصفهان نیز در ادامه بیان داشت: نیاز است که برای تولید توسط بخش خصوصی، مزیت‌های رقابتی ایجاد کرد و بستر سرمایه گذاری را فراهم کرد.

وی ادامه داد: به شدت مشکل سوخت داریم و در تابستان از سوخت مایع استفاده می‌شود که محدود است، بنابراین باید به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر سوق پیدا کرد.

شیخی با بیان اینکه خاموشی برق در تابستان موجب رکود در صنعت شده است، افزود: این امر در قیمت کالا تأثیر می‌گذارد و برای حل آن راهی به جز راه اندازی نیروگاه‌های تجدید پذیر نداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =