• ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸
  • کد خبر: 61539
  • readingTime: ۱ دقیقه
تولید فولاد

در پی قطعی برق مکرر برق در مرداد ماه تولید فولاد ایران در ماه هشتم سال ۲۰۲۴ میلادی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۱۰ درصد افت کرد.

به گزارش ایراسین به نقل از چیلان، انجمن جهانی فولاد در آخرین گزارش خود آمار تولید جهانی فولاد را در هشت ماه ابتدایی (ژانویه تا اوت) سال ۲۰۲۴ میلادی منتشر کرد.

بنا بر داده‌های این انجمن تولید جهانی فولاد در این مدت یک میلیارد و ۲۵۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن بوده و نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳، ۱.۵ درصد کاهش داشته است.

همچنین در هشتمین ماه سال ۲۰۲۴ (اوت) ۱۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن فولاد در جهان تولید شد و این رقم نسبت به ماه اوت سال ۲۰۲۳، ۶.۵ درصد کاهش داشت.

ایران در هشت ماهه نخست سال ۲۰۲۴، ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد و حجم تولید آن نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳، ۱.۹ درصد افزایش پیدا کرد، با این حال تولید آن در ماه اوت ۲۰۲۴ (۱۱ مرداد تا ۱۰ شهریور ۱۴۰۳) یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تن بود و نسبت به اوت سال ۲۰۲۳، ۹.۹ درصد کاهش داشت، این کاهش می‌تواند برآمده از قطعی مکرر برق واحدهای فولادی در گرمای مردادماه باشد.

گفتنی است ایران در هشت ماهه ۲۰۲۴ نیز دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان بود.

چین در جایگاه بزرگ‌ترین فولادساز جهان در هشت ماه نخست سال ۲۰۲۴، ۶۹۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن و در ماه اوت ۷۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد. تولید آن در هشت ماهه ۲۰۲۴ نسبت به هشت ماهه ۲۰۲۳، ۳.۳ درصد کاهش داشت و در ماه اوت امسال ۱۰.۴ درصد کمتر از اوت سال گذشته میلادی بود.

ترکیه در جایگاه هشتمین تولیدکننده بزرگ جهان در هشت ماه اول ۲۰۲۴، ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد و تولید آن نسبت به مدت مشابه ۲۰۲۳، ۱۴.۸ درصد رشد داشت.

همچنین در هشت ماهه نخست ۲۰۲۴، هند، ژاپن، امریکا، روسیه، کره جنوبی و آلمان به ترتیب رتبه‌های دو تا هفت را در تولید جهانی فولاد به دست آوردند و برزیل نیز رتبه نهم را در اختیار داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =