تعالی

در نخستین همایش جایزه ملی بهره‌وری انرژی برق که با همکاری مشترک «ساتبا» و سازمان مدیریت صنعتی کشور برگزار شد، از شرکت فولاد سفید دشت به خاطر اقدامات و اجرای پروژه های متعدد در حوزه بهره وری انرژی قدردانی شد.

به گزارش ایراسین، ایمان سلیمانی، مدیر بهره برداری شرکت فولاد سفیددشت، در حاشیه برگزاری این جایزه پیرامون پروژه‌های اجرا شده در حوزه بهره‌وری انرژی و برنامه‌های آتی شرکت در این زمینه بیاناتی ایراد کرد.

وی با بیان اینکه این همایش به بررسی بهره‌وری سازمان‌ها در حوزه انرژی الکتریکی می‌پردازد و ارزیابی‌ها بر اساس مدارک و مستندات ارائه‌شده انجام می‌شود، گفت: شرکت فولاد سفیددشت نیز با هدف به چالش کشیدن خود و مقایسه با سازمان‌های برتر دیگر، در این همایش حضور یافت.

در ادامه، کاوه نکویی مسئول بازرسی فنی واحد بهره برداری با تاکید بر این نکته که چیزی را که نمی توان اندازه گیری کرد، نمی‌توان مدیریت نمود، گفت: نمونه هایی از پروژه‌های تعریف شده بهره‌وری انرژی فولاد سفیددشت به این شرح است؛

۱- پیاده‌سازی استاندارد ۲۰۱۸-۵۰۰۰۱ISO برای مدیریت انرژی

۲- پروژه مطالعات امکان سنجی احداث ذخیره گاز طبیعی

۳- شناسایی و تگ گذاری ۲۰ درصد تجهیزات انرژی بر که ۸۰ درصد انرژی واحد را مصرف می کنند در واحد آهن‌سازی

۴- پروژه Scada انرژی سیالات با شرکت ایریسا (مانیتورینگ و کنترل انرژی سیالات)

۵- پروژه پژوهشی ابلاغی از سوی شرکت ملی فولاد در خصوص تولید برق از ایستگاه تقلیل فشار گاز به کمک شرکت های دانش بنیان

۶- پروژه پژوهشی تشخیص بلادرنگ درجه فلز شدگی آهن اسفنجی با هوش مصنوعی با مشارکت دانشگاه

۷- پروژه پژوهشی افزایش ظرفیت اجکتور استک فن بدون تغییر الکتروموتور با مشارکت دانشگاه

قدردانی از شرکت فولاد سفیددشت در اولین دوره جایزه ملی بهره‌وری انرژی برق در بخش فرآیندهای صنعتی

در پایان کاوه نکویی تاکید کرد: با استفاده از خرد و برنامه‌ریزی صحیح می‌توان از بحران‌ها عبور کرد. نقش حکمرانان در برنامه ریزی جبران ناترازی انرژی با سیاست های ورود تکنولوژی، نگاه اقتصادی نه سیاسی به این حوزه و بهبود راندمان در بخش تولید انرژی، بسیار پر اهمیت است.

گفتنی است، این همایش با توجه به ضرورت فرهنگ‌سازی و ایجاد انگیزه مدیریت مصرف برق توسط مصرف‌کنندگان مختلف انرژی، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری برق (ساتبا) و دستگاه‌های ذیربط، با همکاری و مشارکت سازمان مدیریت صنعتی نسبت به ایجاد ساختار”جایزه ملی بهره‌وری انرژی برق” برای اولین بار در کشور برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =