تجارت

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۱۵ هزار و ۷۱۱ دستگاه کامیون به وزن ۴۰۴ هزار و ۵۰۴ تن کالا از مرز ماهیرود به مقصد افغانستان ترانزیت شده که از نظر وزن نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۱۹ درصد رشد دارد.

به گزارش ایراسین، محمد کوهگرد اظهار داشت: این تعداد کامیون به ارزش ۶۷۱ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۶۵۸ دلار بوده که از نظر تعداد کامیون هم ۶۶۲ درصد افزایش دارد.

وی عنوان کرد: این ترانزیت شامل لوازم یدکی مستعمل، شکر، آرد، فوفل، روغن خوراکی و کود شیمایی بوده که از کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، روسیه و اندونزی از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به صادرات کالاهای خراسان جنوبی در ۶ ماه نخست امسال گفت: در این مدت ۶۰۷ هزار و ۱۵۵ تن کالا به ارزش ۱۰۳ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۳۳۵ دلار کالاهای صادراتی استان است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۳۱ درصد و از نظر وزن ۶ درصد رشد دارد.

وی افزود: کاشی و سرامیک، سیمان، روغن سوخت تقطیری، صیفی جات، تایری سواری، قیر، هیدروکربن سبک، تخم مرغ، مصنوعات پلاستیکی و ام دی اف از جمله کالاهای تولیدی خراسان جنوبی است که از گمرکات استان به کشورهای عراق، ارمنستان، پاکستان، ترکمنستان و افغانستان صادر شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان کرد: در این مدت کل صادرات خروجی از گمرکات استان یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۹۳ تُن به ارزش ۳۹۳ میلیون و ۲۲ هزار دلار بوده که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر ارزش ۴۳ درصد و از نظر وزن ۲۰ درصد افزایش داشت.

کوهگرد به مجموع کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور و خروجی از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی استان در این مدت اشاره کرد و گفت: در این مدت ۶۴۷ هزار و ۹۳۸ تُن کالا به ارزش ۲۸۹ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۷۸۶ دلار کالاهای تولیدی دیگر استان‌های کشور از طریق گمرکات استان صادر شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ارزش ۴۹ درصد و از نظر وزن ۳۶ درصد افزایش داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =