تجارت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از کاهش هزینه‌های ترانزیت مواد معدنی و افزایش سهم ریلی در بندر شهید رجایی با ساماندهی اراضی ۱۷ هکتاری اختصاصی حوزه ریلی این بندر خبر داد.

به گزارش ایراسین، حسین عباس‌نژاد در حاشیه بازدید از فرآیند آماده‌سازی اراضی ۱۷ هکتاری ریلی بندر شهید رجایی، انجام این مهم را در راستای مدیریت یکپارچه اراضی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی برشمرد و بر ضرورت ارتقای استانداردهای ایمنی و عملیات ریلی تاکید کرد.

وی در ادامه دیوار پیرامونی و احداث مسیر دسترسی به اراضی ۱۷ هکتاری ریلی بندر شهید رجایی را گامی مهم در راستای افزایش سهم ریلی و کاهش هزینه‌های ترانزیت مواد معدنی دانست.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی خاطرنشان کرد: ساماندهی این مهم باعث افزایش سطح ایمنی، افزایش کیفی و کاهش هزینه‌های ترانزیت مواد معدنی از بندر شهید رجایی و ساماندهی شرکت‌های فعال خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین ضمن بازدید از مجتمع برودتی بهداشتی آفاق، از مزیت‌های ساماندهی اراضی ۱۷ هکتاری ریلی بندر شهید رجایی به فراهم شدن جاده دسترسی به این مجتمع که تحت عملیات بندر قرار دارد، عنوان کرد.

مهدی بروغنی معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه بخش بزرگی از تحقق مأموریت‌های بندر شهید رجایی وابسته به عملکرد مناسب تجهیزات این بندر در بخش‌های بندری (خشکی) و دریایی است، اظهار کرد: اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی تأثیر بسزایی در کاهش هزینه‌های تخلیه و بارگیری در بنادر داشته و عملکرد بهینه بنادر را تضمین می‌کند.

وی افزود: موضوع نگه‌داشت بنادر هر کشور از مهم‌ترین موضوعات ادامه عملیات پهلو دهی و جداسازی کشتی‌ها و نفتکش‌ها بوده که نیاز به انواع شناور از جمله شناورهای خدماتی راهبردی دارد.

به گفته معاون فنی و نگهداری بنادر هرمزگان؛ چند نمونه از این شناورهای خدماتی در بنادر می‌توان به انواع یدک‌کش، لایروب، راهنمابر، بویه‌گذار و زباله‌روب چندمنظوره جمع‌آوری آلودگی نفتی اشاره کرد.

بروغنی گفت: امر تعمیر و نگهداری مستمر و انجام تعمیرات اساسی زیرآبی و ماشین‌آلات این شناورها و حفظ و آماده به‌کاری آن‌ها تمدید و به روز رسانی گواهینامه‌های ایمنی و همچنین رده‌بندی و سایر گواهینامه‌های مورد نیاز دریانوردی برعهده اداره تعمیر و نگه‌داری تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی است.

به گفته وی؛ هرکدام از انواع شناورها وظیفه خاص خود را دارد به عنوان نمونه لایروب‌ها وظیفه حفظ عمق حوضچه‌ها و کانال‌های دسترسی را دارند.

معاون فنی و نگهداری بنادر هرمزگان اضافه کرد: یدک‌کش‌ها وظیفه پهلو دهی و جداسازی و اسکورت و یدک‌کردن شناور را دارند که آماده به‌کار نگه داشتن آن‌ها از مهم‌ترین امور اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی است.

سرسره تعمیرات شناور مجتمع بندر شهید رجایی با ظرفیت بالا کشیدن شناورهای تا تناژ ۱۵۰۰ تن در سال ۱۳۶۷ در مجاورت موج شکن شرقی این بندر احداث شد.

بر اساس گزارش ایرنا، بخش بزرگی از تحقق مأموریت‌های بندر شهید رجایی وابسته به عملکرد مناسب تجهیزات این بندر در بخش‌های بندری (خشکی) و دریایی است و آماده به‌کاری و قابلیت اطمینان تجهیزاتی از جمله شناورها، یدک‌کش‌ها، لایروب‌ها و مکنده‌ها تأثیر به‌سزایی در کاهش هزینه‌های تخلیه و بارگیری در بنادر داشته و عملکرد بهینه بنادر را تضمین می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =