• ۸ ساعت قبل
  • کد خبر: 61882
  • readingTime: ۱ دقیقه
کلاهبرداری

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از شناسایی و مسدود سازی یک سایت همسریابی که با شگرد معرفی همسر دلخواه اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سرهنگ غلامرضا براتی در جمع خبرنگاران بیان کرد: در پی وصول پرونده کلاهبرداری یک سایت همسریابی به پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: فردی که مورد کلاهبرداری این سایت قرار گرفته بود طی اظهارات خود عنوان کرد به منظور پیدا کردن همسر دلخواه با یک سایت همسریابی در فضای مجازی آشنا شده و طی چندین مرحله مبلغ ۵ میلیارد ریال را به حساب‌های معرفی شده واریز کرده اما پس از آن نه تنها فردی معرفی نشده بلکه دایر کنندگان سایت دیگر جوابگوی تماس‌هایش نبودند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا پس از شنیدن اظهارات شاکی وارد عمل شده و با اقدامات علمی و پی جویی‌های هوشمندانه، خطوط و حساب‌های دایر کنندگان سایت مذکور را شناسایی و مسدود کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پیگیری‌های قانونی برای بازگرداندن مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شاکی انجام شد گفت: با دستور مرجع قضائی به منظور جلوگیری از فریب خوردن افراد دیگر سایت مذکور نیز مسدود و از دسترس خارج شد.

سرهنگ براتی در خصوص کلاهبرداری سایت‌های همسریابی در توصیه‌ای به شهروندان عنوان کرد: تمامی سایت‌ها و صفحاتی که با عناوین همسریابی و صیغه یابی در فضای مجازی به ویژه در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام راه اندازی می‌شوند غیر قانونی و غیر مجاز بوده و تنها هدف این سایت‌ها فریب افراد جویای همسر و کلاهبرداری از آنان است بنابر این به شهروندان توصیه می‌کنیم به این سایت‌ها اعتماد نکرده و از واریز هرگونه وجه به حساب‌های معرفی شده توسط این سایت‌ها خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده با هرگونه موضوع مشکوک و اقدام مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق سامانه ارتباطی ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های پلیس فتا اعلام تا در اسرع وقت با متخلفان و مجرمان سایبری برخورد قانونی صورت گیرد.

به گفته فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در ۶ ماهه سال جاری حدود ۸ فقره پرونده کلاهبرداری از طریق سایت‌ها و صفحات همسریابی و صیغه‌یابی در پلیس فتای این شهرستان تشکیل و در حال رسیدگی هستند که نشان می‌دهد بیشتر مردم از ماهیت این گونه سایت‌ها و صفحات اطلاعی نداشته و به راحتی در دام دایر کنندگان آنها می‌افتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =