نظر

رهن و اجاره مغازه‌های خوش‌جای اصفهان طی تابستان سال جاری با اعداد نجومی منعقد شد. مبلغ اجاره ماهانه در بازارهایی مانند خیابان فردوسی یا نظر به بیش از ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد. با این وجود تقاضا برای اجاره این املاک تجاری بالاست.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قرارداد رهن و اجاره مغازه‌ها در بازار اصفهان به طور سنتی در فصل تابستان منعقد می‌شود و در هفته‌های اخیر بسیاری از مغازه‌های شهر یا با مستأجر قبلی تمدید شده است و یا به دست مستأجران جدید سپرده شده‌اند. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد رقم قرارداد اجاره مغازه نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و در بعضی از راسته‌های شهر نجومی است. محمد نمکی‌زاده، رئیس اتاق اصناف استان اصفهان با تاکید بر رشد قیمت اجاره بها املاک تجاری اصفهان در سال جاری به خبرنگار ایراسین گفت: مبلغ اجاره‌بهای املاک تجاری در سراسر کشور روند افزایشی پیدا کرده و تنها مختص اصفهان نیست.

گفت‌وگو با کاسبان و مشاوران املاک نشان می‌دهد رقم اجاره ماهانه در راسته‌های خاص شهر چند صد میلیون تومان است. در خیابان فردوسی اجاره مغازه‌های خوش‌جا به مرز ۲۰۰ میلیون تومان در سال رسیده است. یکی از کاسبان این خیابان که مستأجر همین مغازه‌هاست به خبرنگار ایراسین گفت: ۵ عدد از مغازه‌های خوش‌جای خیابان فردوسی متعلق به یک نفر است و اجاره هر کدام را امسال ۷۰ میلیون تومان اضافه کرده است. مانتوفروشی‌های خیابان نظر و یا مغازه‌های همجوار با زاینده‌رود، سرچهارراه‌ها و میدان‌های اصلی شهر اجاره چند صد میلیون تومانی دارند.

این مغازه‌ها اغلب توسط فست‌فودی‌ها یا بستنی فروشان اجاره شده‌اند. یک مشاور املاک در محدوده چهارباغ عباسی دراین‌باره گفت: یک مغازه رو به روی پل سنتی را می‌خواستیم به مبلغ ماهی ۳۰۰ میلیون تومان اجاره دهیم ولی مالک رقم بیشتری می‌خواست و معامله منعقد نشد. یکی بستنی فروشی نزدیک به پل خواجو نیز در مورد رقم اجاره گفت: باید روزی ۷ میلیون تومان سود کنم که پایان ماه اجاره را بپردازم. در محله‌های چهارباغ عباسی و چهارباغ بالا نیز مغازه‌های لوکس بسیاری قرار دارند ولی در میدان نقش جهان ارقام به مراتب بالاتری شنیده می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از مغازه‌های خوش‌جا و بر میدان توسط مالکان اداره می‌شوند، چند مالک این مغازه‌ها را با قیمتی تا ۲ میلیارد تومان در هر مترمربع برای فروش آگهی کرده‌اند و رقم اجاره آنها نجومی است. اطلاعاتی در مورد رهن و اجاره مغازه‌های لوکس این محله یا به صورت کلی سایر راسته‌های معروف شهر وجود ندارد. یک مشاور املاک در این باره گفت: این‌طور نیست که فردا یک مغازه در خیابان فردوسی یا نظر خالی شود و آن را به شما بدهند، مستأجر باید توسط چند نفر تأیید شود و ضمانت‌های لازم جهت پرداخت اجاره بها را ارائه دهد. سود این مغازه‌ها باید در طول روز بیش از ۵ میلیون تومان باشد تا اجاره را بپردازند. ضمن اینکه مبلغی بیش از ۱ میلیارد تومان نیز به عنوان ودیعه دریافت می‌شود. با وجود مبلغ نجومی رهن و اجاره مغازه در این راسته‌ها ولی تقاضا به مراتب بیشتر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =