محمدجواد براتی

امنیت کسب‌وکار و تأمین جنبه‌های گوناگون آن، ضرورت اولیه برای آغاز و استمرار هرگونه فعالیت صنعتی، اقتصادی و اجتماعی است و بدون تردید در دنیایی که تنازع و تخاصم گویی به سرشت جوامع به‌اصطلاح متمدن مبدل شده و سلطه‌طلبی خوی ثابت ابرقدرت‌ها و زورگویی بر روابط بین‌الملل حاکم است، برخورداری از امنیت سیاسی و اقتدار نظامی برای انجام هرگونه سرمایه‌گذاری و توسعه، اجتناب‌ناپذیر است.

پایگاه خبری ایراسین - وضعیت فعلی حاکم بر جامعه بین‌الملل، برخورداری از تسلیحات بازدارنده و توان مقابله با هرگونه رفتار متجاوزانه را برای همه دولت‌ها به امری حیاتی تبدیل کرده است و به‌یقین، دولت‌ها و ملت‌های مستقل و آزاده، برای دست‌یابی به توسعه پایدار به آن محتاج‌اند.

تاریخ ملت‌ها و دولت‌ها و اتفاقات قرن اخیر در منطقه خاورمیانه نشان داد علی‌رغم مخالفت دولت‌های سلطه‌طلب، برخورداری ملت‌ها و دولت‌های مستقل و آزاده از سلاح‌های بازدارنده، نیازی بسیار اساسی است که حتی می‌توان از آن به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های اصلی توسعه یاد کرد؛ زیرا بدون تردید، سرمایه‌گذاری و توسعه، تنها در سایه وجود امنیت و اقتدار نظامی و سیاسی ممکن است.

پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و مسیر روبه‌پیشرفت نظام اسلامی و حمایت و همراهی ملت‌های مظلوم، نظام سلطه و غرب را به رویارویی با جمهوری اسلامی واداشت؛ تاآنجاکه جنگ هشت‌ساله‌ای بر ملت ایران تحمیل شد، اما درنهایت با وجود آسیب‌های فراوان جانی و مالی، نظام اسلامی به راه خود ادامه داد و البته دشمنی دولت‌های متجاوز به منافع ملی ایران، با روش‌های مختلف ترور و تهدید و تحریم و فشارهای متعدد دیگر نیز ادامه یافت.

تدبیر عالمانه و حکمیانه راهبران و کارگزاران نظام اسلامی، فرصت را برای خودکفایی در صنایع دفاعی و بازدارنده فراهم کرد تا با اتکا به توان نیروهای داخلی و بومی‌سازی برخی صنایع دفاعی پیشرفته، نظام مقدس جمهوری اسلامی آمادگی لازم را برای مواجهه با هرگونه تهدید نظامی داشته باشد و اجازه تعدی به منافع ملی و امنیت شهروندان خود را به احدی ندهد.

اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران در دهه‌های اخیر که حاصل مجاهدت، ایثار، ازجان‌گذشتگی و دوراندیشی خیل عظیمی از دانشمندان و متخصصان صنایع دفاعی و موشکی بوده، علاوه بر اینکه قدرت بازدارندگی حاکمیت را تقویت کرده، عاملی مؤثر برای تأمین امنیت منطقه و آرامش خاطر هم‌وطنان و عزت و اقتدار مدافعان گفتمان مقاومت در این منطقه بوده و همین عامل، ایران اسلامی را از بروز بحران‌های بسیاری مصون ساخته است.

بدون تردید همان‌گونه که انرژی و حمل‌ونقل، زیرساخت لازم برای توسعه و شکوفایی به‌حساب می‌آید، اقتدار نظامی، نیازی زیرساختی و اصلی خدشه‌ناپذیر برای ایجاد، ارتقا و توسعه صنعت و اقتصاد کشور است. اگر این نگاه بر فرایندهای توسعه حاکم نبود، ایران اسلامی جایگاه عزت‌مدارانه و مقتدرانه فعلی را در نظام بین‌الملل نداشت و در توسعه کمّی و کیفی صنایع خود به‌ویژه صنعت فولاد ناتوان بود.

آنچه در این میان مسلم است این است که نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول ۴۵ سال حاکمیت خود، با فراز و نشیب‌ها و توطئه‌ها و دشمنی‌های متعددی مواجه بوده که به حول و قوه الهی و با تدابیر داهیانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت‌الله امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، توانسته است بر همه این مشکلات فائق آید و بدون تردید رژیم صهیونیستی متجاوز که وجود نامشروع آن در بیش از هفت دهه، منطقه را به جنگ‌های بسیاری کشانده، به اذن الهی و به همت رزمندگان جبهه مقاومت از صحنه روزگار حذف و قدس شریف آزاد خواهد شد.

شرکت فولاد مبارکه ضمن تحسین و قدردانی مضاعف از اقدامات و تحرکات بازدارنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح کشور در روزهای اخیر، هم‌صدا با ملت آزاده و مظلوم فلسطین و لبنان، تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان و شهادت سید شهیدان مقاومت، سید حسن نصرالله و سایر مجاهدان طریق‌القدس و سرداران و سربازان سرافراز نظام جمهوری اسلامی را محکوم کرده و آمادگی خود را برای تعالی ایران اسلامی و مقابله با هرگونه تجاوز اعلام می‌دارد.

محمد جواد براتی

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =